Problem med Folder Redirection

Permalänk
Medlem

Problem med Folder Redirection

Hej!

Har stött på problem med Folder Redirection i en Windows Server 2008 R2 miljö som inte alls vill fungera.

Han en GPO som redirectar "Mina Dokument" till ett file share. Är inställd på att skapa en mapp för varje användare och sen lagra "Mina Dokument", "Mina Bilder" etc. i den. Rättigheter för den mappen (både share och NTFS) är enligt MS's rekommendationer.

Började med att jag upptäckte att när man loggar in på terminalservern så kommer man inte åt sina dokument man tidigare sparat när man gick till "Mina Dokument". Såg sen i Event Viewern att policyn failade.

Testade att ta bort policyn helt, ta bort hela file sharet och alla användares mappar, tog bort alla lokalt lagrade profiler på terminalservern och skapade sen upp policyn igen, nytt file share (med nytt namn) och lät en användare logga in. Vips så skapades mappen korrekt i mitt nya file share, MEN inga mappar redirectas.

Okej, rättighetsproblem tänkte jag, men icke. Användaren kan browsa till \\server\share\%username% och kan skapa filer bäst den vill där i. Har även kollat och användaren är ägare på mappen vilket den är.

Det tråkiga här är att Event Viewern säger bara:

"Det gick inte att tillämpa inställningarna för Folder Redirection i Windows. Det kan finnas en egen loggfil för inställningarna för Folder Redirection Klicka på länken Mer information."

Jaha, det var ju till stor hjälp: Det _kan_ finnas en loggfil. Då undrar man ju vart den ligger?! Och någon länk hittar jag inte heller.

Googlade lite på det och någon skrev att man kan köra en Group Policy Result Wizard mot rätt server och användare. Sagt och gjort. Fick till en början vad som i alla fall verkade kunde leda till mer hjälp:

"Folder Redirection failed due to the error listed below.

Cannot complete this function.

Additional information may have been logged. Review the Policy Events tab in the console or the application event log for events between 2013-02-07 23:15:14 and 2013-02-07 23:15:15."

Så jag tittade in under Policy Event tab... men vad får man för meddelande där tro? Jo:

"Windows failed to apply the Folder Redirection settings. Folder Redirection settings might have its own log file. Please click on the "More information" link."

Nu vänder jag mig till er och ber om all hjälp jag kan få. Någon som stött på samma problem tidigare och löst det? Någon som vet vart loggfilen ligger? Någon som vet i vilken ända jag ska börja felsöka?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

jag åker på liknande problem ibland... ett "gpupdate /force" på alla klienter/terminal servers brukar lösa det mesta

råder dig dock att ställa samma fråga på itproffs.se

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se