Permalänk
Medlem

Trasig ps3 värde?

Tja!
Jag har ett ps3 slim 320gb som blurayen har slutat att fungerar på. Den snurrar fortfarande o så men skivan startar inte.
Kan man sälja den och hur mycket för ? Eller är det bara att slänga den ?

Permalänk
Medlem

klart om du hittar någon som vill köpa ett trasigt. men annars sälj hårddisken så kanske du får en slant.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...
där kan du kolla en är på swec som fick sitt ps3 att fungera igen

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk

Vilken firmware version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

klart om du hittar någon som vill köpa ett trasigt. men annars sälj hårddisken så kanske du får en slant.

Skulle jag kunna göra men det är väl lika bra o hitta nån som vill köpa allt.

Skrivet av Nixor:

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...
där kan du kolla en är på swec som fick sitt ps3 att fungera igen

kollade lite snabbt verkar helt klart värt o testa.

Skrivet av Mr_no_one:

Vilken firmware version?

Det är 4. något. Jag var tvungen o uppdatera till senaste för att överföra alla mina 110 spel ja hade på hddn.

Permalänk
Medlem

Värt ett försök?
Tillsammans med ovanstående tips - vad har du att förlora?

Permalänk
Medlem

haha.. jag ställde tillbaka lasern och såg då en kabel komma ut på undersidan av blurayen.. hade tydligen missat att koppla in den förra gången jag hade öppnat den..
Så nu e ju frågan va man ska göra med 2st ps3s..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

haha.. jag ställde tillbaka lasern och såg då en kabel komma ut på undersidan av blurayen.. hade tydligen missat att koppla in den förra gången jag hade öppnat den..
Så nu e ju frågan va man ska göra med 2st ps3s..

köra dual head med GT5 kanske?

iof bättre att skaffa 3 PS3 då men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har också 2st Ps3. En slim 320gb och en japnansk 20gb modell (nu 250gb) som fick ylod, men gick lätt att ordna med värmepistol och lite nuctua pasta

Slimen har jag till online lir och gammla till "annat"

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |