Ge bort spelnycklar! (Läs trådreglerna först!)

Permalänk
Medlem

@atlantica4ever: Både GoNNER, Turing test och Undertale har redan tagits men ingen skrev något så jag gör det nu.

Till alla som använder den här tråden, skulle vi snälla kunna börja ge bort nycklar genom PM istället? Det är nog inte bara jag som börjar bli irriterad på dem som använder program eller helt enkelt bara tar spelen utan att säga något.

Permalänk

@Ladrason: Kan se till att göra det inför nästa gång jag får något över, eller har lite beta nycklar.

Permalänk
Medlem

Alan wake ligger fortfarande på fullpris på Steam?

Edit: Aha, kl 19.00 ikväll...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladrason:

@atlantica4ever: Både GoNNER, Turing test och Undertale har redan tagits men ingen skrev något så jag gör det nu.

Till alla som använder den här tråden, skulle vi snälla kunna börja ge bort nycklar genom PM istället? Det är nog inte bara jag som börjar bli irriterad på dem som använder program eller helt enkelt bara tar spelen utan att säga något.

Ja, det är jättetråkigt och jag misstänker att vissa besökare (det behöver ju faktiskt inte ens vara registrerade medlemmar) roffar åt sig alla koder de kommer över eftersom de vanligtvis försvinner omgående utan att någon kommenterar.

Jag har börjat göra så att jag skänker nycklarna via marknaden istället eftersom det då spelas på lika villkor och allting sker öppet. Det känns vettigare att lotta ut koderna om flera är intresserade så att alla har lika stor chans till skillnad från det nuvarande systemet där den som är först är fri att ta hur mycket som helst bara för att han eller hon råkar besöka tråden vid rätt tidpunkt.

Alla får så klart göra som de vill men jag tycker att det är en bra lösning då man både slipper PM och ser att spelen går till personer som är genuint intresserade istället för folk som samlar på sig ett enormt spelbibliotek bara för sakens skull.

Kudos till alla generösa medlemmar som tar sig tid att skänka nycklar som annars går till spillo!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Det var en bra ide faktiskt. Istället för att som du säger man ger nycklarna till den som kommer först så kanske man skulle vänta i en dag eller så och sedan lotta ut dem slumpvis till en av de som vissat intresse.
Det skall jag komma ihåg till nästa gång som jag har några nycklar över.

Permalänk
Medlem

Jag har fyra nyklar kvar efter en bundle som jag köpt så om det finns någon som är intresserad så är det bara att skicka mig ett PM. En ny sak som jag tänkt pröva är att istället för att ge nycklen till den första personen som frågar om den så kommer jag vänta tills imorgon och kommer då slumpa ut till vem nycklen går till om det nu är fler som vill ha samma.

Mushroom Wars

The Red Solstice

Bulb Boy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladrason:

Jag har fyra nyklar kvar efter en bundle som jag köpt så om det finns någon som är intresserad så är det bara att skicka mig ett PM. En ny sak som jag tänkt pröva är att istället för att ge nycklen till den första personen som frågar om den så kommer jag vänta tills imorgon och kommer då slumpa ut till vem nycklen går till om det nu är fler som vill ha samma.

Mushroom Wars

The Red Solstice

Bulb Boy

Alla spel är nu tagna. Grattis till dem som fick spelen.

Permalänk
Medlem

En steam-nyckel till They Came From The Moon

¿Ì´µ¸-¤¦¨¾¡-Ðо¹É

Avkoda med denna bookmarklet. Kräver att du är inloggad eftersom det avkodas med hjälp av element som bara finns på sidan när du är inloggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johho:

En steam-nyckel till They Came From The Moon

¿Ì´µ¸-¤¦¨¾¡-Ðо¹É

Avkoda med denna bookmarklet. Kräver att du är inloggad eftersom det avkodas med hjälp av element som bara finns på sidan när du är inloggad.

Den tackar och bockar vi för

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Agatha Christie The ABC Murders : FPCR8-39NFB-KM4L6
Obulis : YEM34-56P7I-V46YJ
Space Trader Merchant Marine : LNI5X-EJMJ4-YZYRW
Chompy Chomp Chomp : 9FZT9-QBCI7-RT7IB
Biology Battle : T0Y3T-YTFTV-MZ8F7
Platypus II : JBYJ6-WM3Y5-YXVIC
Commando Jack : Y97TP-J874H-KLAVV
Larva Mortus : PLQHK-4A8GJ-HCDTQ
Gold Rush! Anniversary : HDZ3C-NQQJB-B85ZT
Rhiannon Curse of the Four Branches : HJ6YY-WV552-GXYD0

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Agatha Christie The ABC Murders : FPCR8-39NFB-KM4L6

Tack för denna!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Space Trader Merchant Marine : LNI5X-EJMJ4-YZYRW

Tack, men någon annan hade redan tagit den.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Har två nycklar till Steam.

1: Her story, http://store.steampowered.com/app/368370/Her_Story/

2: The Stanley Parable, http://store.steampowered.com/app/221910/The_Stanley_Parable/

För att kunna få en av dessa nycklar så ska man skicka ett pm med endast speltiteln som ämne. Och som meddelande ska man skicka en ordvits. En rolig sådan.

En utav er (per spel) kommer att få ett svar på sitt PM alla andra blir utan. Jag svarar troligtvis snabbt. Så om du inte får något svar, tjata inte.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Hej allihopa. Jag har Steamworld Heist över efter en humble bundle så om någon vill ha den så är det bara att skicka ett PM:
jag hade tänkt ge bort den till en slumpvis person som ber om den så skriv till mig om du är intresserad så delar jag ut den imorgon.

Jag tänkte även se om någon är intresserad av några andra nycklar jag har kvar från gamla humble bundles. Dessa ger jag ut till den första som frågar om dem så kolla bara på den här bilden och se om det finns något som verkar intressant.

Permalänk
Medlem

Humblebundle har nu gratis "Rising Storm Game of the Year Edition", och jag märkte efter jag hade redan spelet. Ifall någon inte orkar ta en nyckel från Humblebundle, så har jag en över.

Pm för keyn.

Borta!

För de som vill ha annars.
https://www.humblebundle.com/store/rising-storm-game-of-the-y...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag har en rising storm key också om nån vill ha!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Borta!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har överblivna HB-nycklar till följande spel:

2064: Read Only Memories
7 Grand Steps
Day of the Tentacle
Guacamelee! Gold Edition
The Stanley Parable
The Swapper
Pony Island
Antichamber

PM:a gärna en rangordnad lista då jag kan komma att sprida ut nycklarna på flera vid stort intresse. ***bort/moderator*** Först till kvarn. (Hinner kanske inte svara er förrän imorrn då jag nog loggar ut för dagen strax.)

Strukit resterande spel som nu är slut /mod Edit: §9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Spelen jag erbjöd i mitt ovanstående inlägg är nu samtliga borta.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mugen08:

Spelen jag erbjöd i mitt ovanstående inlägg är nu samtliga borta.

Schysst av dig att informera om detta i ett inlägg.
Spara många "trial and errors" för intresserade

Permalänk

Från en intel game bundle voucher.

Halo Wars 2

Go to the Download Page and then select "Sign In". Your microsoft login will be required to download this title.
Enter the 25-character prepaid code (located in the PROMO CODE box below), and then select "Redeem".
You must have a Windows 10 device in order to play this title.

https://account.microsoft.com/billing/redeem#/

PROMO CODE:
P7CTH-7WKVG-9C3J7-22CVF-727CZ

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Från en intel game bundle voucher.

Halo Wars 2

Go to the Download Page and then select "Sign In". Your microsoft login will be required to download this title.
Enter the 25-character prepaid code (located in the PROMO CODE box below), and then select "Redeem".
You must have a Windows 10 device in order to play this title.

https://account.microsoft.com/billing/redeem#/

PROMO CODE:
P7CTH-7WKVG-9C3J7-22CVF-727CZ

Tog den, tack så mycket!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Alan Wake's American Nightmare på GOG

VUG50214BF803ADB43

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Den är nu bortskänkt

Ger bort en nyckel till Warhammer 40,000: Dawn of War III
http://store.steampowered.com/app/285190/Warhammer_40000_Dawn...

PM:a vid intresse.

Permalänk
Medlem

En till nyckel till Alan Wake på GOG, PM:a för nyckel - först till kvarn. Tagen

Permalänk
Medlem

Gods & Glory
Commander,
We know you have already enjoyed blazing combat and legendary victories in World of Warships, so we are happy to announce the release of our new Wargaming Labs strategy game – Gods & Glory!
To start you on your journey to power and riches, we offer you this special bonus code: VR.S2R4AVV (byt . mot Q)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Rensar lite från mitt humble bundle bibliotek:

Origin nycklar:
Populous Origin Key
Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Dominion Online:
Dominion Online — Seaside Expansion -

Scrolls:
Scrolls Exclusive Avatar Heads & Scrolls Full Version

Steam nycklar:
Payday 2 (Vanliga) Säkert Grattis nu, vet inte hur det funkar
Payday 2: The Big Bank Heist
Payday 2: Gage Mod Courier
Payday 2: Gage Assault Pack

(kan säkert användas för att sänka kostnad på Ultimate)

Ovan nycklar som är kvar:

PM:a

Permalänk
Medlem

@Azathoth: Hej tar gärna dina GOG spel

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

@Azathoth: Hej!
Vill gärna ha Burnout Paradise: The Ultimate Box Origin Key.

Permalänk
Medlem

Köpte Loot box på Green Man Gaming, och fick 2 keys som jag inte kan använda.

PM för key.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC