Fläktarna till H100i varvar högt, kan jag påverka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Fläktarna till H100i varvar högt, kan jag påverka?

Hejsan!

Har precis köpt corsair H100i, funkar perfekt och så men tycker fläktarna kötta på kanska bra fast cpun inte är farligt varm. På speedfan står det att dom går i 2288Rmp, känns rätt mycket. Jag kan inte ändra farten på fläktaran i bios eller i speedfan vad jag har sett, finns det något annat jag kan göra?

Tack!

Rubrik.
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Rubrik ändrad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Akezz0n:

Hejsan!

Har precis köpt corsair H100i, funkar perfekt och så men tycker fläktarna kötta på kanska bra fast cpun inte är farligt varm. På speedfan står det att dom går i 2288Rmp, känns rätt mycket. Jag kan inte ändra farten på fläktaran i bios eller i speedfan vad jag har sett, finns det något annat jag kan göra?

Tack!

kanske inte så många här och tittar runt just nu men jag lovar att någon kommer fråga "hur varmt är inte farligt varmt"? eller liknande så nu skriver jag till dig nu så har du större chans till hjälp tidigare

så hur varmt går den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

du kan ändra i corsairlink 2

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Nov 2010

Den liggger på ca : 50 C när jag spelar! Var hittar jag corsairlink 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Akezz0n:

Den liggger på ca : 50 C när jag spelar! Var hittar jag corsairlink 2?

Det är deras programvara för att styra fläktarna. Ladda ner de från corsairs sida.

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -