Är det värt att köpa 2 nya fläktar till CM Hyper 212+ ?

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa 2 nya fläktar till CM Hyper 212+ ?

Som titeln är så undrar jag om det är värt att köpa 2 nya fläktar till den (kör just nu på fläkten som följde med och en som ser i stort sett identisk ut i push and pull) eller om jag helt enkelt borde köpa en bättre kylare helt och hållet?

Är just nu klockad till 4.3ghz och det går stabilt och kan få den stabil högre också men då är det värmeutvecklingen som sätter stopp för mig.

Tips?

Mitt chassi är ett Cooler Master II 690 Advanced.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Shiftypants:

Som titeln är så undrar jag om det är värt att köpa 2 nya fläktar till den (kör just nu på fläkten som följde med och en som ser i stort sett identisk ut i push and pull) eller om jag helt enkelt borde köpa en bättre kylare helt och hållet?

Är just nu klockad till 4.3ghz och det går stabilt och kan få den stabil högre också men då är det värmeutvecklingen som sätter stopp för mig.

Tips?

Mitt chassi är ett Cooler Master II 690 Advanced.

Jag kör med 2st Scythe Gentle Typhoon i 1850rpm men styrs av en fläktkontroller. Man kan dra på en del utan att det låter för mycket med dom.
Så dom kan jag rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Som titeln är så undrar jag om det är värt att köpa 2 nya fläktar till den (kör just nu på fläkten som följde med och en som ser i stort sett identisk ut i push and pull) eller om jag helt enkelt borde köpa en bättre kylare helt och hållet?

Är just nu klockad till 4.3ghz och det går stabilt och kan få den stabil högre också men då är det värmeutvecklingen som sätter stopp för mig.

Tips?

Mitt chassi är ett Cooler Master II 690 Advanced.

Jag har en likadan kylare som du och att lappa kylaren gav bra resultat! Använder artic silver.
Kolla Lappnings tråden för mitt inlägg där, Se länk nedan!
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/875144-faq-lappa-processorkylare/index8.html#post13164709

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

En sak till. På grund av spåren mellan heatpipsen är så djupa, kan du aldrig lappa tillräckligt långt ner för att dem ska försvinna utan att du slipar hål i heatpipsen. Så när du applicerar kylarpastan, använd den här metoden.

Använd inte kontokorts lösningen där man smetar ut pastan för du får du luft bubblor och fickor där värme kan fastna.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut när jag var klar. 240-400-800-1200. Våt slippapper från biltema.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks