Sidor som skickar till svergie? billiga grejer? Graffikort?

Permalänk

Sidor som skickar till svergie? billiga grejer? Graffikort?

tjena, skulle vilja få tag på någon bra sida som skickar till svergie, är nice om dom är billiga , har försökt att söka lite på google men har inte direkt kommit fram till något..vill ha tag på ett graffikort

sen ochså om man handlar från en sida från USA åker man på att betala massa andra grejer då en bara frakt? tex som tullavgift eller något liknande

tack

Permalänk
Medlem

Vanligaste svaret brukar vara.. det är inte värt det pga tull, frakt och reklamations- och garantiärenden pga distans och andra lagar.

Sen vill du väl vara en god medborgare också och gynna den svenska ekonomin genom att använda de trevliga svenska webbutikerna?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd

billigaste och billigaste, jag själv lägger extra på support + en mer vettig företag.

Permalänk
Medlem

Du får lägga på moms på det amerikanska priset. Sen får du tulla på totala priset + fraktkostnaden. Verkligen inte värt det. Dem flesta amerikanska butiker skickar inte ens utomlands, så då får du anlita en tredje part för att skicka sakerna vidare till dig.

Håll dig till Svenska butiker, blir mindre strul och lättare om något skulle strula.

Finns en del butiker i EU också, så att du slipper betala tull. Men hur många som skickar utanför landet dem har verksamhet i kan räknas på en hand.

Hardwareversand.de
Mindfactory.de
Caseking.de (säljer hårdvara, även om namnet inte antyder det.)

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Du får lägga på moms på det amerikanska priset. Sen får du tulla på totala priset + fraktkostnaden. Verkligen inte värt det. Dem flesta amerikanska butiker skickar inte ens utomlands, så då får du anlita en tredje part för att skicka sakerna vidare till dig.

Håll dig till Svenska butiker, blir mindre strul och lättare om något skulle strula.

Finns en del butiker i EU också, så att du slipper betala tull. Men hur många som skickar utanför landet dem har verksamhet i kan räknas på en hand.

Hardwareversand.de
Mindfactory.de
Caseking.de (säljer hårdvara, även om namnet inte antyder det.)

tack för era svar;) mm tänkte ju de att de skulle åka på å bli någon jävla sorts tullavgift men var lite osäker, så hörde först med er

Permalänk

När jag köper musikutrustning då handlar jag från Tyskland. Hur bra priser som helst. Ingen tull plus att reklamera inte är hopplöst. Jobbar även Svenskar på det företaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Du får lägga på moms på det amerikanska priset. Sen får du tulla på totala priset + fraktkostnaden. Verkligen inte värt det. Dem flesta amerikanska butiker skickar inte ens utomlands, så då får du anlita en tredje part för att skicka sakerna vidare till dig.

Håll dig till Svenska butiker, blir mindre strul och lättare om något skulle strula.

Finns en del butiker i EU också, så att du slipper betala tull. Men hur många som skickar utanför landet dem har verksamhet i kan räknas på en hand.

Hardwareversand.de
Mindfactory.de
Caseking.de (säljer hårdvara, även om namnet inte antyder det.)

Vilken av de tyska butikerna du nämnde har bäst service? Om du skulle vara tvungen att köpa från någon av dessa företag vilket skulle du välja då?

Kanske blir så att jag köper från Tyskland.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Kolla på Prisjakt.nu, jag tror de flesta av dom tyska butikerna finns med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Vilken av de tyska butikerna du nämnde har bäst service? Om du skulle vara tvungen att köpa från någon av dessa företag vilket skulle du välja då?

Kanske blir så att jag köper från Tyskland.

Har en polare som handlat från Hardwareversand. Nu senast handlade han från Mindfactory.de och fick sina grejer ganska snabbt. Från vad jag hört från honom så är båda väldigt bra butiker. Dock så är ju sidorna helt på tyska och förmodligen även supporten.

Har själv bara handlat från Caseking.de, både frakt och service har varit väldigt snabb från dem. Dessa pratar däremot engelska men har ett något begränsat utbud av hårdvara då dem främst sysslar med chassin.

Dessa är dock dem enda tre tyska butiker jag vet som levererar utanför Tyskland.

Annars finns ju Overclockers.co.uk, har dock inte hört så mycket gott om dem när det gäller att få saker levererade utanför Storbritannien.