Hela filmer på youtube, varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Hela filmer på youtube, varför?

Hej.
Jag undrar varför copyright-skyddade filmer, alltså som kostar pengar, finns gratis på youtube.
Jag har hittat t.ex. Hotel Rwanda: http://www.youtube.com/watch?v=Bx7VmBLvxaw
Den kostar faktiskt 48 kr på Prisjakt.

Får Youtube verkligen bete sig som om de vore Piratebay?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av cosmomenal:

Hej.
Jag undrar varför copyright-skyddade filmer, alltså som kostar pengar, finns gratis på youtube.

Det är en användare som lagt upp filmen, alltså inte utube. Youtube försöker ta bort så mycket copyrightskyddat material som möjligt, men dom kna omöjligen ta bort allt copyrightskyddat material.

[AMD FX-8320][GTX 660Ti][Bitfenix Outlaw][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Troligtvis så vet Youtube bara inte om att den finns där. Och sen så har inte upphovsrättsmakarna bett youtube att ta bort klippet. Youtube har inte gjort något fel, för de har inte lagt upp filen och troligtvis ingen aning om att den finns där.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Youtube har till och med roliga automatiska funktioner för att analysera material som laddas upp och kan helt automatiskt låsa uppladdade filer.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av cosmomenal:

Hej.

Två fel. Copyrightskyddat material betyder inte per automatik att materialet kostar och vice versa. The Pirate Bay hade och har inget material på servrarna, det har youtube.

EDIT: mitt humör ska inte gå ut över andra.

EDIT2: Eller så var det en genuin retorisk fråga. Varför blir inte youtube släpade inför rätta när tpb blev det? Vad skiljer dem åt och gör det någon praktisk skillnad hur de hanterar upphovsrättsfrågor? Well, detta har diskuterats tidigare men kan ju vara kul att diskutera igen ur ett möjligt annat perspektiv.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Alakai:

Två fel. Copyrightskyddat material betyder inte per automatik att materialet kostar och vice versa. The Pirate Bay hade och har inget material på servrarna, det har youtube.

EDIT: mitt humör ska inte gå ut över andra.

EDIT2: Eller så var det en genuin retorisk fråga. Varför blir inte youtube släpade inför rätta när tpb blev det? Vad skiljer dem åt och gör det någon praktisk skillnad hur de hanterar upphovsrättsfrågor? Well, detta har diskuterats tidigare men kan ju vara kul att diskutera igen ur ett möjligt annat perspektiv.

Tja, kolla upp hur många anställda Youtube (och numera google) har i usa...
Tpb var ett enkelt mål... Sitting duck så att säga...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jadu, frågan är varför de inte tas bort. När jag på upp ett klipp från en solsidan episod så kom yt och slog mig på fingrarna, filmer kanske är en annan sak?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Nu är filmen borta. Antingen var det en Estonisk Sweclockrare eller så var det timing. Klippet hade legat uppe sedan mars 2012 ifall jag inte missminner mig.

Citat:

"Hotel Rwanda 20..." Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Estonian Organisation for Copyright Protection.