Ny laser till ps3 ifrån dealextreme?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Ny laser till ps3 ifrån dealextreme?.

Hej

Jag har en Ps3 80GB där bluray-lasern har sagt upp sig. Det går fortfarande att kolla på dvd och lyssna på musik. Jag har skruvat isär ps3:an och tagit reda på att läsaren heter KEM-410FCA. Det är modellen med två lasers. På dealextreme finns det en som heter KEM-410ACA men jag vet inte om den funkar ihop med min.

http://dx.com/p/genuine-replacement-kem-410aca-laser-lens-wit...

annars kan jag ju iofs bara beställa laser delen. Och det är denna som är mest lik den jag har.

http://dx.com/p/repair-parts-replacement-laser-drive-module-f...

Någon här på Sweclockers som har lagat sin ps3 själv?.

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007

Första du länkade är ju Second Hand vilket inte låter skitbra.

Dator: I7 6700K - MSI Z170A KRAIT - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti - Samsung Pro 512GB SSD - WD Black 2TB - Razer BlackWidow Chroma V2 - Razer Deathadder Chroma - Acer 27" Predator XB272 - Sennheiser PC350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2004

jag lagade min ps3:a när den började strula på samma sätt, dock räckte det med att göra rent lasern för att den skulle börja läsa blu-ray igen.. sedan passade jag på att byta ut kylpasta och rensa den från damm

Oiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Maj 2007

Verkar vara väldigt många som mixar ihop KEM-410FCA med KEM-410ACA. Vad jag har läst så passar den laser modulen till din läsare. Det är väl bara att beställa och se om det kommer funka eller ej. Hade varit en helt annan historia om det var hela läsaren som var defekt, för dom kan man inte bara byta. Vad gäller DX har jag handlat därifrån många gånger, och det har aldrig varit problem.

Hur som helst, jag tycker du ska köpa lasern och se om det helt enkelt går.

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
ASUS X370 | AMD Ryzen 7 1700@4GHz | 32GB Corsair 2666MHz DDR4 | ASUS GTX 1060 Strix OC | 256GB Corsair LE SSD | 1TB WD Blue

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Jag beställde bara laser-delen. Brukar ju ta ett tag innan delarna dyker upp ifrån dx. Men jag återkommer om det funkade.

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Tänkte bara tala om att jag har bytt lasern nu. Det va väldigt enkelt och ps3:an fungerar som den va ny igen.
Passade även på att blåsa rent den ifrån damm när man ändå skruvat isär den.