WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Skrivet av Belzer:

På Luminai? Heteru!? : )

Jo, på Luminai.. Mina gamla karaktärer var Dominion. "Me Dirty" heter den lilla ss:n :):):):):)

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Jo, på Luminai.. Mina gamla karaktärer var Dominion. "Me Dirty" heter den lilla ss:n :):):):):)

Jaså! Jag såg ju tidigare idag att du lade till mig som vän, kopplade bara inte att det kanske var du Ska jag skicka dig en invit till guilden?

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Jaså! Jag såg ju tidigare idag att du lade till mig som vän, kopplade bara inte att det kanske var du Ska jag skicka dig en invit till guilden?

Jo, kommer nog in senare. Tar gärna en invite Ska lira lite cs först bara.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Jo, kommer nog in senare. Tar gärna en invite Ska lira lite cs först bara.

Hehe, alright. Då hinner jag kanske fixa nätverket på den bärbara så länge

Permalänk
Medlem

Är det inte kö så är servrarna nere, är inte servrarna nere så är det kö.. Är väl ungefär min "spelupplevelse" so far. Hunnit spela upp till lvl 18 men så fort man lyckas komma in i spelet så hinner man spela någon timme sen ploppar en ruta upp på skärmen att dom ska starta om servarna...
Första gångerna orkade jag försöka logga in och spela efter att dom lovade en 30min restart som tog 1.30-2 timmar.. Men ledsnade när dom på en dag startat om servern 3 ggr..
Nu vet jag inte om dom fortfarande har problem med att pingen är för hög eller om dom lyckades fixa det förra veckan? Men jag upplever iaf att man blir träffade trots att man lyckas dodga "ett rött fält" Känns som att det är lite fördröjning på allt, lite tråkigt då detta spel handlar om timing

Seriöst, spelet är säkert skitkul men så här länge har jag inte fått något vidare positiv upplevelse.
Spelet känns ofärdigt, laggigt och dåligt optimerat. Var till exempel tvungen att inaktivera deras inbyggda addons och ladda ner andra för att dom inbyggda targetframesen etc får ens FPS att sjunka markant (finns massor om det på forum). Finns hur mycket som helst att läsa om folk med monsterdatorer som har problem med FPS.
Visst, funkar kanske ett tag som gratisspel men jag skulle aldrig betala för detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

EU är nere för hotfix.
Är du på Jabbit så laggar det, Jabbit -2 laggar tydligen inte alls lika mycket.
Tror problemet är att många nya spelare väljer Jabbit ändå.

Dom borde verkligen stängt jabbit för nya spelare när dom introducerade Jabbit-2

Exakt. Jag gjorde en char transfer från Jabbit 1 till 2 och skillnaden i lagg var som natt och dag. Är perfekt spelbart på 2an (precis som innan F2P).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde en exile aurin scientist stalker igår. Verkar vara väldigt snabb combat i spelet. Tål inte hotkey mmo så det här borde passa mig.

Har helt okej fps hittills men får se hur det blir sen när jag kommer till större ställen. Trevligt med renodlade PC-spel som ger en 144fps i cutscenes och inte 30fps med tillhörande tearing som konsolportar.

Spelet känns väldigt rörigt än så länge. Hehe. Fattar ingenting. Kul att vara nybörjare.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exakt. Jag gjorde en char transfer från Jabbit 1 till 2 och skillnaden i lagg var som natt och dag. Är perfekt spelbart på 2an (precis som innan F2P).

Hur länge tog det för dig att göra en transfer? Tänkte testa om man kunde komma under 150 i ping genom att byta server...
Dom förvarnade inte att det kunde ta upp till 24timmar utan det skrev dom efter jag tryckt transfer så nu har jag låst gubben och kan inte spela...

EDIT: Hmm tog typ 5minuter så var min gubbe på andra servern och har typ runt hälften i ping <3

EDIT2: Okey pingen ligger fortfarande och studsar mellan 100ms och 200ms så stor skillnad var det tyvärr inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hur länge tog det för dig att göra en transfer? Tänkte testa om man kunde komma under 150 i ping genom att byta server...
Dom förvarnade inte att det kunde ta upp till 24timmar utan det skrev dom efter jag tryckt transfer så nu har jag låst gubben och kan inte spela...

EDIT: Hmm tog typ 5minuter så var min gubbe på andra servern och har typ runt hälften i ping <3

EDIT2: Okey pingen ligger fortfarande och studsar mellan 100ms och 200ms så stor skillnad var det tyvärr inte

Det står att det tar upp till 24h så jag gjorde det på kvällen och nästa kväll så gick det bra att spela. Möjligt att det går snabbare än så (en kompis sa att han gjorde det tidigt på kvällen och sen när han loggade in innan midnatt så var det klart. Man får inget mail eller något att det är löst vilket är synd.

Edit - Läste nu vad du skrev, 5min var ju grymt snabbt Hur kollar man Ping?

Jag märkte enorm skillnad på det sättet att när jag körde på 1an och t ex skulle ta ett quest (klickade på ! i dialogrutan) så fick jag oftast vänta 1 sekund innan det blev acceptat. Egentligen var det så med alla dialogrutor och alla val man gjorde. Samma i combat, ibland hände det man gjorde direkt men ibland kunde jag inte göra något medan monstret slog på mig, sen dog det plötsligt. På 2an är allt normalt och jag upplevde inte samma lagg.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det står att det tar upp till 24h så jag gjorde det på kvällen och nästa kväll så gick det bra att spela. Möjligt att det går snabbare än så (en kompis sa att han gjorde det tidigt på kvällen och sen när han loggade in innan midnatt så var det klart. Man får inget mail eller något att det är löst vilket är synd.

Edit - Läste nu vad du skrev, 5min var ju grymt snabbt Hur kollar man Ping?

Jag märkte enorm skillnad på det sättet att när jag körde på 1an och t ex skulle ta ett quest (klickade på ! i dialogrutan) så fick jag oftast vänta 1 sekund innan det blev acceptat. Egentligen var det så med alla dialogrutor och alla val man gjorde. Samma i combat, ibland hände det man gjorde direkt men ibland kunde jag inte göra något medan monstret slog på mig, sen dog det plötsligt. På 2an är allt normalt och jag upplevde inte samma lagg.

Laddade ner ett nytt UI då default UI drog ner prestandan, laddade ner:ForgeUI och det hade en inbyggd fps och MS-mätare. Annars så kan man trycka alt + F eller något sådant har jag för mig men den MS-mätaren står konstant på 39ms vilket inte stämmer. Lästa något om att den MS-mätaren inte mätte mot själva spelservern eller något sådant. Väldigt märkligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Laddade ner ett nytt UI då default UI drog ner prestandan, laddade ner:ForgeUI och det hade en inbyggd fps och MS-mätare. Annars så kan man trycka alt + F eller något sådant har jag för mig men den MS-mätaren står konstant på 39ms vilket inte stämmer. Lästa något om att den MS-mätaren inte mätte mot själva spelservern eller något sådant. Väldigt märkligt

Just ja, man kan ändra UI i Wildstar. Lär kika på det, bra tips
Alt-F visar bara FPS för mig med default UI.
Ja, det är väldigt märkligt om den tex bara skulle visa Home ms (mellan datorn och routern lr nåt).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jag gjorde en exile aurin scientist stalker igår. Verkar vara väldigt snabb combat i spelet. Tål inte hotkey mmo så det här borde passa mig.

Har helt okej fps hittills men får se hur det blir sen när jag kommer till större ställen. Trevligt med renodlade PC-spel som ger en 144fps i cutscenes och inte 30fps med tillhörande tearing som konsolportar.

Spelet känns väldigt rörigt än så länge. Hehe. Fattar ingenting. Kul att vara nybörjare.

Håller med dig helt. Spelet känns lite som en sammanslagning av de mumsiga bitarna från andra stora MMORPGs.

Vilken server spelar du på?

Skrivet av Mocka:

Det står att det tar upp till 24h så jag gjorde det på kvällen och nästa kväll så gick det bra att spela. Möjligt att det går snabbare än så (en kompis sa att han gjorde det tidigt på kvällen och sen när han loggade in innan midnatt så var det klart. Man får inget mail eller något att det är löst vilket är synd.

Edit - Läste nu vad du skrev, 5min var ju grymt snabbt Hur kollar man Ping?

Jag märkte enorm skillnad på det sättet att när jag körde på 1an och t ex skulle ta ett quest (klickade på ! i dialogrutan) så fick jag oftast vänta 1 sekund innan det blev acceptat. Egentligen var det så med alla dialogrutor och alla val man gjorde. Samma i combat, ibland hände det man gjorde direkt men ibland kunde jag inte göra något medan monstret slog på mig, sen dog det plötsligt. På 2an är allt normalt och jag upplevde inte samma lagg.

Märkligt. Jag spelar väldigt olika tider på dygnet, alltid på server 1 (Luminai) och jag märker inte av någon som helst fördröjning längre. Eller du kanske spelar på PvE-servern?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzer:

Håller med dig helt. Spelet känns lite som en sammanslagning av de mumsiga bitarna från andra stora MMORPGs.

Vilken server spelar du på?

Jag är på Jabber-2. Hamnade där när jag gjorde min char bara. Hur fungerar PVP servrarna? PVP överallt?

Det som är mest förvirrande hittills är nog att alla abilities har i stort sett samma animering. AOE tycks ha någon snurr animering men alla andra är bara en helt vanlig swipe. Svårt att klura ut vad som är bra och vad man ska använda och när man ska använda det. Känns som om jag mest buttonmashar än så länge.

Valde stalker för att rogue är en av mina favoritklasser och för att man kan köra solo väldigt mycket. Spelade Neverwinter förr och där kunde man sola bossar osv. Mycket springa före i dungeons och göra grejer, vilket det verkar vara här också från vad jag har läst.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jag är på Jabber-2. Hamnade där när jag gjorde min char bara. Hur fungerar PVP servrarna? PVP överallt?

Det som är mest förvirrande hittills är nog att alla abilities har i stort sett samma animering. AOE tycks ha någon snurr animering men alla andra är bara en helt vanlig swipe. Svårt att klura ut vad som är bra och vad man ska använda och när man ska använda det. Känns som om jag mest buttonmashar än så länge.

Valde stalker för att rogue är en av mina favoritklasser och för att man kan köra solo väldigt mycket. Spelade Neverwinter förr och där kunde man sola bossar osv. Mycket springa före i dungeons och göra grejer, vilket det verkar vara här också från vad jag har läst.

Jabber känner jag faktiskt inte till som server, är du säker på att det inte är Jabbit-2 du spelar på? : )

PvP-servrarna funkar precis så som du säger, att du alltid (efter startup-området) är PvP-flaggad.

Jag har faktiskt inte spelat som stalker alls, men det bästa är om du tar ett par minuter att faktiskt läsa igenom samtliga abilities och sen knåpa ihop en god kombination. Har du svårt för att lista ut när en viss ability lämpar sig så finns ju alltid guider för de olika klasserna online. Att gå med i en trevlig guild kan också vara till stor hjälp, det var främst så jag själv fick svar på 90% av mina frågor som ny. Synd att du inte spelar på Jabbit(1), vi har två jätteduktiga stalkers i guilden som säkert hade hjälpt dig : /

Edit: hoppsan! Det är ju Luminai 1 vi spelar på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Håller med dig helt. Spelet känns lite som en sammanslagning av de mumsiga bitarna från andra stora MMORPGs.

Vilken server spelar du på?

Märkligt. Jag spelar väldigt olika tider på dygnet, alltid på server 1 (Luminai) och jag märker inte av någon som helst fördröjning längre. Eller du kanske spelar på PvE-servern?

Jag lirar på Jabbit-1 och -2 (PvE server) och det är bra mycket mer tryck på den än PvP servern. Läst flera trådar där folk klagar på att det är så lite folk på PvP, fast de kanske helt enkelt behöver någon att ganka

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzer:

Jabber känner jag faktiskt inte till som server, är du säker på att det inte är Jabbit-2 du spelar på? : )

PvP-servrarna funkar precis så som du säger, att du alltid (efter startup-området) är PvP-flaggad.

Jag har faktiskt inte spelat som stalker alls, men det bästa är om du tar ett par minuter att faktiskt läsa igenom samtliga abilities och sen knåpa ihop en god kombination. Har du svårt för att lista ut när en viss ability lämpar sig så finns ju alltid guider för de olika klasserna online. Att gå med i en trevlig guild kan också vara till stor hjälp, det var främst så jag själv fick svar på 90% av mina frågor som ny. Synd att du inte spelar på Jabbit(1), vi har två jätteduktiga stalkers i guilden som säkert hade hjälpt dig : /

Menade Jabbit men skrev Jabber. Jabber är något helt annat

Kommit av mig lite sen i förrgår men flyttade gubben till Jabbit-1 nu. Får se hur länge det tar.

Jo, vet att man kan läsa tooltips men det skulle verkligen hjälpa med lite visuell feedback. Lättare att koppla en ability med ett resultat då. Nu provar jag mig ofta fram framför en ensam fiende för att lära mig abilities. Borde läsa på forumet lite om passande loadouts.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Menade Jabbit men skrev Jabber. Jabber är något helt annat

Kommit av mig lite sen i förrgår men flyttade gubben till Jabbit-1 nu. Får se hur länge det tar.

Jo, vet att man kan läsa tooltips men det skulle verkligen hjälpa med lite visuell feedback. Lättare att koppla en ability med ett resultat då. Nu provar jag mig ofta fram framför en ensam fiende för att lära mig abilities. Borde läsa på forumet lite om passande loadouts.

Det gör du rätt i.

Permalänk
Medlem

Gratis level 50 boost

Om man loggar in t.o.m. 12 mars får man en gratis level 50 boost, perfekt om man får för sig att man vill testa spelet igen

We’re celebrating the release of the Power of the Primal Matrix update with a new Free 50 Frenzy event!

Just log in after the Power of the Primal Matrix update is released and you’ll have a free character boost available at character creation for you to make a new level 50 character with. This is a one-time use offer, so be extra sure you’re creating the character you want to before finalizing it. Once your free level 50 boost is used, it’s used up forever—no takesy-backsies!

The free character boost offered with the Free 50 Frenzy differs slightly from the paid-for version, but still includes all of the following:

Full set of Assault (DPS) gear already equipped
Bag of Support Gear: Full set based on class Support role (tanking/healing)
Bag of Path Rewards: Stuff you’d normally get for your Path while leveling
Mount: Something to ride around on!
Protostar Housing Teleportation Unit: Use this item to transport to your housing plot, and it’ll also give you a Recall ability to get back to your house if you leave it
Capital City Transmat Coordinates: Use this to add another Recall button, but this one transports you to your capital city
We’ve created some helpful information for new level 50s, and Gamepedia has an awesome character boost guide, too! Just keep in mind that when this goes live you’ll also have the Primal Matrix system to begin progressing through.

Everyone that logs in during the Free 50 Frenzy event can claim their free character boost, but it must be used to create a level 50 character during the promotion period. Be sure to claim it quick as the Free 50 Frenzy event ends at 11:59pm PDT, March 12!

Dold text