Permalänk
Medlem

Destiny-tråden

Destiny är ett kommande first-person shooter spel som utvecklas av Bungie. Destiny publiceras av Activision till Xbox 360 och PlayStation 3. Avtalet mellan Activision och Bungie sätter ett mål på Q3/Q4 2013 för release av det första Destiny spelet. Preliminära listor på detaljhandeln visar ett europeiskt release datum den 6 oktober 2013.

De första hänvisningarna till "Destiny"-projektet visades i Bungies 20th Anniversary Dokumentär, offentliga uppgifter om "Destiny" projektet läckte i november 2012, som avslöjade koncept bilder och plot detaljer. Bungie kompletterade läckan med lanseringen av ytterligare koncept bilder, samtidigt som de uttryckte beklagan över att uppgifter om det kommande tv-spelet avslöjats innan planerad release. Beskrivningen "Destiny", konstaterade Bungies ledande författare, Joseph Staten att studion närmade sig spelet med avsikten att "bygga ett universum" som skulle "ha ett eget liv".

Den 17 februari 2013 släppte Bungie en film som förklarade plotten och temat på Destiny. "Pathways Out of Darkness "

Pathways Out of Darkness
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=EwOUi4JDC4o

IGN Intervju den 17 Feb 2013 (Understryket är extra intressant)

Skrivet av Basics:

Who’s the developer? Bungie (the original creators of Halo, plus Marathon, Myth, etc.).

Who’s the publisher? Activision.

What genre is it? First-person “shared world shooter.”

What? A massively multiplayer online shooter, basically.

Does it require an Internet connection then? Yes.

Is there a subscription fee? No.

What platforms is it coming out for? Xbox 360, PlayStation 3, “future generation technology” (Xbox 720 and PlayStation 4).

No PC version? Nope. Bungie consistently referred to Destiny as a “console shooter.”

On Xbox, do I have to have Xbox Live Gold? Bungie wouldn’t say one way or the other, but we expect Destiny will require a Gold subscription.

Can PS3 and Xbox players all play together on the same servers? No.

Can PS3 and PS4 players play together? And Xbox 360 and Xbox 720 players? We don’t know yet. We asked, but Bungie sidestepped the question.

When is it coming out? Unknown. We previously assumed fall 2013 as an Xbox 360, PS3, and next-gen launch title. But Activision recently announced that it does not expect anything from Bungie in its 2013 fiscal guidance to investors.

Skrivet av Gameplay:

What the heck does “shared world shooter” mean? Basically, it’s an MMO, but you can play the entire game solo or in small co-op groups.

Give me an example. You and a buddy could be fighting some bad guys on a planet, and another player could seamlessly appear, help you out, and then you could group up or all go your separate ways.

What does it remind you of? A bit of Planetside 2, a dash of Borderlands 2, and of course some Halo.

Are you sure? Nope. Bungie didn’t show any real concrete gameplay. We’re hypothesizing based off of everything they told us.

When and where is it set? Post-apocalyptic earth.

Oh boy. That's original... It’s not nuclear fallout or anything this time. Here’ humanity was pushed to the brink after a collapse and rescued by a mysterious force called the Traveler, a giant globe/moon thing that hovers over earth’s last great city and protects humans. Now we’ve rebounded enough to start exploring the galaxy again, but bad dudes are out there looking to keep us on the endangered species list.

Does this Traveler do anything else? Humans can “use some of the Traveler’s power,” i.e. magical abilities!

Who do I play as? A generic hero called a Guardian.

Are there character classes? At least three: Titan (big guns), Hunter (sniper rifles/stealth), and Warlock (magic).

Will there be character customization? Yes, loads of it. Gear, weapons, you name it.

Who are these enemies? We know of the four-armed insect-like dudes called the Fallen, the “space zombies,” the time-traveling robots known as the Vex, and the rhino-like Cabal.

Are there vehicles? Yep, plenty. The two we saw art of were the Pike (seems similar to Halo’s Ghost) and the Spider Tank).

Where are some of the places I can go? Every planet in our solar system: Earth, the Moon, Mars, Saturn, etc.

Name me some locations in the game. The Cosmodone Breach, the ruins on the edge of the European Dead Zone, the swamps of Old Chicago, the Tower, the Reef, giant obsidian pyramid ships, the Hellmouth on the Moon.

Can I get a spaceship? You betcha!

Do I get to actually fly it to other planets, or will interstellar travel happen via cutscenes and loading screens? We’re not sure yet, but Bungie hinted at actual space gameplay.

How about competitive multiplayer? That’s definitely in there too, though you’ll have to volunteer to do it, i.e. you won’t suddenly get shot in the back of the head by some griefer on Xbox Live.

Skrivet av Technology:

What engine powers Destiny? New tech from Bungie.

Does it look cool? In the extremely brief glimpses we saw, yes.

Will it look nice on Xbox 360 and PlayStation 3 too, or only on the next-gen systems? We don’t know yet.

Is there an iOS companion app? Funny you should ask! Yes, yes there is. Apparently you can receive basic notices but also, we’re told, affect your friends’ games.

Did Paul McCartney work on the soundtrack for this game? Boy, are you psychic or something? Yes! But the bulk of the work was done by renowned Bungie composer Marty O’Donnell and his longtime musical writing partner Mike Salvatore.

Is the music awesome? Holy crap yes! O’Donnell is arguably the finest composer working in video games today, and we got to hear several samples from what he’s completed so far. It’s orchestral, it's emotional, and it’s fantastic.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Låter som ett fantastisk projekt, men jag tror tyvärr att den lär floppa. PC är fortfarande huvudplattformen för MMO spel. Att få MMO spelare att migrera till konsoller kommer nog bli svårt. Deras definition på MMO verkar vara lite luddig dock. Det de skriver om shared-world-shooter verkar som ett singleplayerspel med multi level Co-op.

Spelet verkar riktigt bra och Bungie brukar veta vad de sysslar med, så jag hoppas att det går bra. Men en del av mig är fortfarande kritisk. Hoppas att de ha tänkt igenom detta rejält. Ett renodlat Console-only MMO har nog hittils aldrig släppts, det har alltid funnits ett PC alternativ.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Låter som ett fantastisk projekt, men jag tror tyvärr att den lär floppa. PC är fortfarande huvudplattformen för MMO spel. Att få MMO spelare att migrera till konsoller kommer nog bli svårt. Deras definition på MMO verkar vara lite luddig dock. Det de skriver om shared-world-shooter verkar som ett singleplayerspel med multi level Co-op.

Spelet verkar riktigt bra och Bungie brukar veta vad de sysslar med, så jag hoppas att det går bra. Men en del av mig är fortfarande kritisk. Hoppas att de ha tänkt igenom detta rejält. Ett renodlat Console-only MMO har nog hittils aldrig släppts, det har alltid funnits ett PC alternativ.

Final Fantasy XI säger hej
Det utvecklades för PS2 först sen portades det till PC och Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Final Fantasy XI säger hej
Det utvecklades för PS2 först sen portades det till PC och Xbox.

Japp, där fick du mig... My bad.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Japp, där fick du mig... My bad.

Du har dock rätt. Det är väldigt sällsynt. Antagligen för att det är lättare och billigare att göra MMO till PC.

Permalänk

Citat från eurogamers intervju med bungies COO(just under CEO) Peter Parsons.

"On the possibility of a PC version, Parsons said: "We would absolutely love to be on the PC. If you talk to the people upstairs, we play it on all platforms. So, stay tuned." No mention was made of a Wii U version."

Håll tummarna.

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-17-destiny-requires...

Permalänk

Jag hoppas vi får se en pc-version. Om inte så är detta en anledning att införskaffa en konsol, hoppas då det kommer till nästa generation och då också är riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen det visuella, riktigt snygga miljöer och karaktärer.

Synd att själva förstapersonpangandet verkar vara Halo, tyder på att även om det kommer en PC-version så kommer det kännas segt som fan när man springer runt, hoppar och skjuter. Sen att spelet kommer vara MMO-liknande lockar mig inte alls, men det återstår att se hur väl de kan implementera ett sådant upplägg.

Permalänk
Medlem

När ska folk förstå att man inte kan dölja något i html?

Nu verkar som att det kommer till pc också.

http://www.neowin.net/news/destiny-website-source-code-shows-...

man kan knalla in här och kika i källkoden själv.

setupPlatformHandler: function(form, dataMap, mem) { mem.currPlatform = ""; mem.currPlatformObj = $(form.find(".platform-item")[0]); var platformClasses = mem.platformClasses = { pc: "platform-pc", ps3: "platform-ps3", ps4: "platform-ps4", xbox: "platform-xbox", xbox720: "platform-xbox720", wiiu: "platform-wiiu", psvista: "platform-psvita" };

Men det är ett så himla dåligt försök till att dölja något så att det nästan måste vara ett pik från bungie's sida.

Edit: tydligen så finns koden på flera activision sidor, t.ex black ops 2, så det kanske är något mer generellt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bilderna ser grymma ut, det man sett av ingame är alldeles för likt Halo för min del. Men dock kanske dumt å säga så innan man sett mer, för det e ju inte allt för många sekunder jag sett än så. Hoppas på det bästa.
Spelet ska ju hålla på i 10år, å förändrars hela tiden. Verkar ballt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokioc:

Bilderna ser grymma ut, det man sett av ingame är alldeles för likt Halo för min del. Men dock kanske dumt å säga så innan man sett mer, för det e ju inte allt för många sekunder jag sett än så. Hoppas på det bästa.
Spelet ska ju hålla på i 10år, å förändrars hela tiden. Verkar ballt.

Märke det också när jag såg dom få gameplay sekvenserna från dokumentären, vapen animationen och grafiken såg _exakt_ ut som Halo 4

Lite läsning

FZ - Nytt mmo-liknande fps från Bungie
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130217/destiny-nytt-mmo-f...

FZ - Bungie: "Skulle älska att göra Destiny till pc"
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130218/bungie-skulle-alsk...

FZ - Inget Destiny i år
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130218/inget-destiny-i-ar

"I det pressmeddelande som följde gårdagens annonseringen av Destiny, Bungies stora tioåriga mastodontprojekt, står det klart att spelet inte släpps i år."

Det vill säga 2014 som gäller, då är jag ganska säker på att det blir en LAUNCH title till PS4 och Xbox 720, samtidigt som det kommer en grafisk bantad version till PS3 och Xbox 360

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen den kommer till PC !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

GDC 2013 - Bungie's Destiny Panel med Joseph Staten (Design Director) och Christopher Barrett (Art Director). Innehåller en hel del information kring skapandet av Destiny tillsammans med massor av concept art. I princip inget gameplay däremot.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Kollade precis på E3 presentationen, verkar kunna bli ett roligt spel!

Dock ser det ut som att det blir gameplay liknar det från borderlands 2/defiance med menyer från assassins creed x)

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Satt och kollade på http://www.youtube.com/watch?v=WBNdrJMwrkc

Vad fan dom skulle har gjort en mmo shooter som planetside 2, hade ju kunna bli episkt, men nu tror jag skiten floppar, shared worlds lol?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hur kan folk vara negativa till detta spel???? Wtf, det är ju nytt på alla sätt och vis! Jag tror det kommer vara nästa riktigt stora spelserie!

Permalänk

"being developed for the PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One and Xbox 360."
Och det är inte lite pengar heller.
http://time.com/89407/activision-destiny-to-cost-500-million/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

"being developed for the PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One and Xbox 360."
Och det är inte lite pengar heller.
http://time.com/89407/activision-destiny-to-cost-500-million/

Nu är ju dock en stor del av summan för marknadsföring och servrar, inte enbart utveckling. Jag gillar att det är lite Borderlands möter Mass Effect känsla i spelet och kan inte vänta tills jag kan börja spela betan i juli

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv

Var så glad när de talade om att detta spel skulle komma, äntligen något som kanske kan ersätta Borderlands 2, jag menar, Bungie med sitt HALO har väl alltid haft splitscreen, givetvis måste detta ju kunna ha det! Men, nepp.. :\

Tycker det är tråkigt, skulle vart riktigt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Var så glad när de talade om att detta spel skulle komma, äntligen något som kanske kan ersätta Borderlands 2, jag menar, Bungie med sitt HALO har väl alltid haft splitscreen, givetvis måste detta ju kunna ha det! Men, nepp.. :\

Tycker det är tråkigt, skulle vart riktigt nice.

Är nog en ganska liten grupp som spelar splitscreen i dagsläget så det är inte prioriterat. Borde dock inte vara så svårt att patcha in splitscreen efter release ifall fansen vill ha det

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Är det någon solvet om beta keys finns kvar om man förhandsbokar spelet på tex webhallen? Eller finns det något annat sett att få tag i dem? Och när släpps dem?

Permalänk
Medlem

Har en first look alpha key över, säg till ifall ni använder den, det är Möjligt att nyckeln enbart funkar på US konton då mitt US konto fick nyckeln utan att jag reggade mig för det.

För att regga den, Starta din PS4'a och gå till Store -> Activate key, notera att denna Alpha gäller ENBART PS4 så använd inte nyckeln ifall ni saknar PS4 totalt meningslöst,

Here is your code: QB4D-NFN5-96B4

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Spelat igenom alfan idag, rätt bra spel faktiskt. Spelade warlock, skall testa Hunter klassen i morgon.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Spelat igenom alfan idag, rätt bra spel faktiskt. Spelade warlock, skall testa Hunter klassen i morgon.

Kör också Warlock (Exo) primärt, har även testat lite Hunter.

Mycket kul spel, önskar att det vore till PC men jag tar vad som ges.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Relik 📜

Har plöjt ned ett par timmar i alphan, gillar det! FPS på konsol är och kommer aldrig vara mitt primära val, men som herrn ovan säger får man ta vad som ges. Gillar miljöerna och den grafiska stilen, med fler uppdrag och mer varierande multiplayer kan det absolut bli tidsfördriv till hösten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelade några timmar, inte många men några. Tycker spelet var spännande, kändes mycket som Halo men strået vassare. Spelade på PS4 och tyckte det flöt på bra, mer ska nog spelas under semestern nästa vecka. Behöver bara hitta några att spela med

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Spelade några timmar, inte många men några. Tycker spelet var spännande, kändes mycket som Halo men strået vassare. Spelade på PS4 och tyckte det flöt på bra, mer ska nog spelas under semestern nästa vecka. Behöver bara hitta några att spela med

Nästa vecka? Alphan slutade igår. Betan sätter igång den 17 juli ifall du har köpt spelet, och detta datum gäller enbart PS3/4. Xbox 360/One får det några dagar senare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rosslan:

Spelade några timmar, inte många men några. Tycker spelet var spännande, kändes mycket som Halo men strået vassare. Spelade på PS4 och tyckte det flöt på bra, mer ska nog spelas under semestern nästa vecka. Behöver bara hitta några att spela med

Skrivet av MugiMugi:

Nästa vecka? Alphan slutade igår. Betan sätter igång den 17 juli ifall du har köpt spelet, och detta datum gäller enbart PS3/4. Xbox 360/One får det några dagar senare.

Faktum är att alphan dock rullar fortfarande, hehe. Passa på!

Citat:

There's a rumor that the #Destiny Alpha might be extended to allow dangerous experiments. Play beyond the official close at your own risk!

https://twitter.com/Bungie/statuses/478431903716896769

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nästa vecka? Alphan slutade igår. Betan sätter igång den 17 juli ifall du har köpt spelet, och detta datum gäller enbart PS3/4. Xbox 360/One får det några dagar senare.

Skrivet av emilakered:

Faktum är att alphan dock rullar fortfarande, hehe. Passa på!

https://twitter.com/Bungie/statuses/478431903716896769

Se där, hade ingen aning om tiden på alphan, men nu vet jag

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Istället för nya trådar så bumparjag denna=)
Vilket spel det verkar bli! Detta blir spelet som får mig å köpa en ps4.