Permalänk
Medlem

övercklocka phenom ii x4 965 be!

hej ska övercklocka min prole. har ett msi moderkort och ska övercklocka i bios men har click bios hur ska jag ställa inställningarna i clickbios ii.

ska jag ta cpu smart protection off?

oc geni lite on?

amd cool n quiet? on off elr auto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macken88:

hej ska övercklocka min prole. har ett msi moderkort och ska övercklocka i bios men har click bios hur ska jag ställa inställningarna i clickbios ii.

ska jag ta cpu smart protection off?

oc geni lite on?

amd cool n quiet? on off elr auto?

Vad jag känner till så är BE en upplåst processor, detta innebär att du ENKLAST klockar genom CPU ratio, DU ÄNDRAR ENBART multipeln. Ställ tex in önskat värde säg X35, låt andra värden vara på AUTO, 2 parametrar du ska ha koll på.
VCORE OCH TEMPEN, det är allt...
Hoppas det går hem...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Vad jag känner till så är BE en upplåst processor, detta innebär att du ENKLAST klockar genom CPU ratio, DU ÄNDRAR ENBART multipeln. Ställ tex in önskat värde säg X35, låt andra värden vara på AUTO, 2 parametrar du ska ha koll på.
VCORE OCH TEMPEN, det är allt...
Hoppas det går hem...

okej gjorde det nu och i prime det kommer FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming