Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jan 2013

Minecraft server

Hej!

Fungerar denna till en minecraft server?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3008969/24-7

/////Mvh Kevin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg (Partille)
Registrerad
Feb 2012

varför ett så "stort" nätagg?

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Du köper kylpasta men ingen kylare ... lol

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Vengeance LED |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3020557/2013-02-23

Denna fungerar lite bättre, nu har du en SSD och grafikkort. Tog bort CD läsaren för du kan köra en linuxdistro som server så behöver du inte betala för Windows.
Då 2TB HDD är lite overkill så får du en SSD så kommer servern att gå lite lenare.

MVH Skingken

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Du behöver heller inte köpa lp minnen om du inte köper någon annan kylare

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Vengeance LED |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Marreboy:

Du köper kylpasta men ingen kylare ... lol

Stock kylare?

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Skingken:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3020557/2013-02-23

Denna fungerar lite bättre, nu har du en SSD och grafikkort. Tog bort CD läsaren för du kan köra en linuxdistro som server så behöver du inte betala för Windows.
Då 2TB HDD är lite overkill så får du en SSD så kommer servern att gå lite lenare.

MVH Skingken

Varför lägga 500 spänn på grafik han kommer ju inte spela på den, eller ?

köp ett geforce 210 så sparar du lite pengar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Skingken:

Stock kylare?

Följer inte det med eller är det bara på intels produkter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2011

Vill minnas att en bekant till mig som byggde en minecraft server kom undan ännu billigare (3500ish), och den servern pallade lätt 50+ pers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Marreboy:

Följer inte det med eller är det bara på intels produkter

Har för mig att sånt brukar följa med. Men är dock inte säker nu när du säger det.

<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

Det borde fungera fint beror lite på vad du ska driva. Just nu driver jag en liten MC server på min systers gamla trasiga laptop (trasig skärm). Som kör på en athlon 2 p320 2.1ghz och 2GB ram vilket fungerar fint för en mer eller mindre tom bukkit server. Har inte så många plugins (10st eller så) och vi är just nu ca 9 spelare. Normallt så ligger servern på en ca 40% cpu belastning och 500MB ram användning.
Vet du lite hur mycket det drar allafall

FD R5|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Corsair H115i|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 17TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Marreboy:

Varför lägga 500 spänn på grafik han kommer ju inte spela på den, eller ?

köp ett geforce 210 så sparar du lite pengar

Sant, är inte väldigt insatt i spelservrar men märkte att orginalet inte hade något grafikkort så smälde in en lite snabbt.

<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

vill du vara säker på att inget försvinner så köp ett billigt raid kort, jag känner ingen skillnad på min kompis ''ssd server'' och min egen med 2 hårddiskar i raid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Skingken:

Sant, är inte väldigt insatt i spelservrar men märkte att orginalet inte hade något grafikkort så smälde in en lite snabbt.

Det var bra annars kanske ingen hade märkt något XD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jan 2013

Men måste man ha ssd?

/////Mvh Kevin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Marreboy:

vill du vara säker på att inget försvinner så köp ett billigt raid kort, jag känner ingen skillnad på min kompis ''ssd server'' och min egen med 2 hårddiskar i raid.

Raid ersätter inte backup.

Intel Core i5 4670K, Asus Z87I-PRO, 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.