Hjälp med PS3 Kontroll!

Permalänk

Hjälp med PS3 Kontroll!

Tjena!
Jag har tänkt ett tag på att lacka/färga om min PS3 kontroll.Då jag aldrig har gjort detta så skulle jag behöva lite hjälp, Jag ska använda sprayfärg (Montana Black som jag har läst att det verkar bra,) men jag vet inte hur man ska göra sen. Ni får gärna rätta mig om det finns någon bättre
Tack på förhand/katten

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

Skruva isär och spraya toppen och undersidan för sig. Mjuka snabba drag över. Låt torka och upprepa vid behov. Väl ventilerat utrymme tex garage. Inte för fuktigt då tar de evigheter att torka.

Permalänk
Skrivet av Qwal:

Skruva isär och spraya toppen och undersidan för sig. Mjuka snabba drag över. Låt torka och upprepa vid behov. Väl ventilerat utrymme tex garage. Inte för fuktigt då tar de evigheter att torka.

Behöver man ingen sorts lack eller något som skyddar?

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filurkatten92:

Behöver man ingen sorts lack eller något som skyddar?

Du menar klarlack efter du målat/sprayat?

Permalänk

Ja är det de man ska använda eller är det någon speciell för Montana Gold?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

Du kommer nog inte behöva klarlacka Många bilar i dagensläge är inte ens klarlackade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så är det ungefär bara att skruva isär, lacka och skuva ihop?

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

Såklart tejpa över klistermärken och text, men annars ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej bara att låsa tråden nu!

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera att matta ner ytan på kontrollen med slippapper och eventuellt grunda kontrollen med grundfärg, så att färgen fäster bättre och inte flagnar bort vid användning.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Skulle nog rekommendera att matta ner ytan på kontrollen med slippapper och eventuellt grunda kontrollen med grundfärg, så att färgen fäster bättre och inte flagnar bort vid användning.

+1