Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Permalänk
Melding Plague

Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Efter påtryckningar från amerikanska teleoperatörer bekräftar den koreanska elektronikjätten Samsung att det nya flaggskeppet Galaxy S IV kommer att presenteras nästa månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Spännande!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser intressant ut men jag kommer nog hålla kvar i min gamla S2:a ett tag till, vi fick ju just JB till den då den känns som ny i alla fall.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Vad trevligt! Känner att min ZTE Blade med en sprucken skärm borde pensionera sig snart.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Medlem

Hoppas S IV kommer med 4G som kommer funka i sverige på en gång och inte i en i-9505 variant.
Kommer nog tyvärr skaffa en hur som helst :\

Kort fråga.
Är samsung snart ifatt eller är dom ifatt apple som sekt? ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Oavsett vad jag säger så kommer det sluta med att jag har den i i fickan

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk

Wow, så fint! Ska man köpa en tro?
Kan det här vara specsen tro?
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv-5125.php

Just nu kör jag med en HTC Desire där displayen inte fungerar ibland och internminnet tar slut så fort man trycker på Google Play nästans :D:D

En Galaxy S IV skule nog vara något då!

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Fint, min s3 känns rätt gammal.

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Mmm, sugen på en ny mobil. Va väldigt nära att beställ en Xperia Z igår men väntar och ser vad samsung kan erbjuda.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Plast och premium går inte riktigt hand i hand för mig. Unibody aluminium borde vara bransch-standard i premiumsegmentet.

Permalänk
Medlem

4.99"... Bara jag som saknar lite mindre "flaggskepps"telefoner? Känner lite behov att uppgradera från en iPhone 4, jag är inte så sugen på att gå upp så mycket i storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy siv

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuza:

Fint, min s3 känns rätt gammal.

Jag kör fortfarande S2an och är rätt nöjd, speciellt sedan Jelly Bean uppdateringen kom. Flyter på riktigt smidigt med project butter.
Det som dock inte skulle skada är lite större skärm och högre upplöst, så jag gissar på att jag kommer skaffa mig en S4a. Jobbet får betala dock

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad den bjuder på även om jag redan bestämt mig. 441 PPI på amoledskärm är dock riktigt trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Galaxy S: 4"
Galaxy S II: 4.3" (+7.5%)
Galaxy S III: 4.8" (+11.6%)
Galaxy S IV: 4.99" (+4%)

Blir S V lika stor som Note II då, tro?
Nej, det går lite VÄL långt nu i mina ögon. S III:ans 4.8" tycker jag funkar bra, men 5" bör väl ändå vara maxgräns för annat än specialsaker som är till för främst de som vill ha just stora telefoner, till skillnad från de som bara vill ha flagship-grejer. Ska man ha det i dagsläget så är det ju stora skärmar som gäller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Köper en dirr!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs vill gärna ha en s4 nu:) s3 var beast... Hoppas bara Designen är lite häftigare denna gången och en svart modell från början:D

Permalänk
Medlem

Denna kommer att bli så bra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Too big! Mer läsplatta än telefon... suck det går på fel håll. Kompakt och kraftfult är vad folket vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Galaxy siv

sexiga Sivan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

5" är inte en mobiltelefon utan en surfplatta med telefon funktion. PÅ TOK FÖR STOR!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cooling Stuff

liten fråga bara, skulle det inte vara GT-i9400?

Citat:

Det nya flaggskeppet (GT-i9500)

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Too big! Mer läsplatta än telefon... suck det går på fel håll. Kompakt och kraftfult är vad folket vill ha!

Jag tycker dock det inte finns någon större poäng med att ha en så kraftfull telefon om den har för liten skärm. Kraften behövs ju för att spela spel och högupplöst film, inget av de är särskillt roligt med en liten skärm. Jag kan dock hålla med om att detta är i största laget

För övrigt hoppas jag den inte är lika plastig som S3an, det var definitivt den high end telefon som kändes mest plastig av de telefoner jag har testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jag tycker dock det inte finns någon större poäng med att ha en så kraftfull telefon om den har för liten skärm. Kraften behövs ju för att spela spel och högupplöst film, inget av de är särskillt roligt med en liten skärm. Jag kan dock hålla med om att detta är i största laget

För övrigt hoppas jag den inte är lika plastig som S3an, det var definitivt den high end telefon som kändes mest plastig av de telefoner jag har testat.

Den är inte mycket större än alla 4.3-4.7" där ute. Fått bort mycket utav Bezelen så det är inte lika mycket död yta.

EDIT: i referens till Xpera Z, den har inte mycket död yta.

Permalänk
Medlem

Galaxy S den förste, still going strong. en top of the line lur räcker lätt 4a år eller mer och det är lite så jag jobbar.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Kommer bli spännande att se den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jag tycker dock det inte finns någon större poäng med att ha en så kraftfull telefon om den har för liten skärm. Kraften behövs ju för att spela spel och högupplöst film, inget av de är särskillt roligt med en liten skärm. Jag kan dock hålla med om att detta är i största laget

För övrigt hoppas jag den inte är lika plastig som S3an, det var definitivt den high end telefon som kändes mest plastig av de telefoner jag har testat.

i din mening är telefoner idag med kraftig veräkningskraft en spelkonsol i första handa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

Unibody aluminium finns en htc tillverkad med det.

En ja, utav vad, 7-8 st premiummobiler? Som jag skrev så borde det vara bransch-standard för premiummobiler, speciellt när man oftast ger 5000kr+ för dem.

Permalänk
Skäggig legend

Inte visste jag att segel skulle bli den nya efterträdaren till tegel...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Har man väntat sen förra året på, given uppgradering till min S2 :).

Skrivet av Azodan:

4.99"... Bara jag som saknar lite mindre "flaggskepps"telefoner? Känner lite behov att uppgradera från en iPhone 4, jag är inte så sugen på att gå upp så mycket i storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag uppgraderade från min Nokia expressmusic 5800 på 3,2 till min S2 på 4.1 tyckte jag den var helt enormt stor, nu känns den inte alls stor utan helt normal. Så man vänjer sig rätt fort :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]