Är phanteks för hög / stor för ett R4 chassi ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Är phanteks för hög / stor för ett R4 chassi ?

Jag håller på och hjälpa en kompis med hans nya dator och undrar om PHANTEKS PH-TC14PE är för hög / stor för ett R4 chassi ?

H440 | i5 6600k 4,4 GHz | MSI Z170 G45 | MSI GTX 1070 | 16 GB LPX |

Citera så jag hittar tillbaka :)

Snälla svenska folket, lär er att stava.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

den är 1 mm för hög

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av EvilWord:

den är 1 mm för hög

Då borde man kunna plocka bort ljudisoleringen på sidoplåten och därmed få plats för den. OBS: Ingenting som jag har testat.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Boden
Registrerad
Maj 2005

Å jag som precis beställt en sådan processorkylare, dock beställde jag en chassisida med fönster till.
Får hoppas det går dit, Skriver här när jag testat både original chassisida och med fönster.

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Man skulle inte kunna skära ut ett hål för den med dremeln så den får plats eller är det inte värt det ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av q_m_p:

Å jag som precis beställt en sådan processorkylare, dock beställde jag en chassisida med fönster till.
Får hoppas det går dit, Skriver här när jag testat både original chassisida och med fönster.

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Marreboy:

Man skulle inte kunna skära ut ett hål för den med dremeln så den får plats eller är det inte värt det ?

Det är nog ingen bra ide att skära och hålla på i chassit tycker jag

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av screamin-daemon:

Då borde man kunna plocka bort ljudisoleringen på sidoplåten och därmed få plats för den. OBS: Ingenting som jag har testat.

Jag behöver väl bara ta bort en liten bit av materialet ?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Marreboy:

Jag behöver väl bara ta bort en liten bit av materialet ?

Jo menade givetvis det.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av screamin-daemon:

Jo menade givetvis det.

tänkte väl det haha

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Marreboy:

tänkte väl det haha

Om det är samma ljuddämpningsmaterial på R4an som på R3an så är det ganska jobbigt att få bort, men absolut inte omöjligt.

Jag körde med en spackelspade och en värmepistol (a.k.a. industrihårfön som blir något så inåt helvete varm).
Smälte helt enkelt bitumenen och drog av den med hjälp av lite bändande med spackelspaden.

Du kommer inte få av hela i ett stycke så du får skaffa någon annan ljuddämpning att fylla i med istället.
Ha tålamod och var beredd på att det är både varmt och kladdigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013

Okej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Marreboy:

Jag håller på och hjälpa en kompis med hans nya dator och undrar om PHANTEKS PH-TC14PE är för hög / stor för ett R4 chassi ?

Hej

Jag har den kylaren, den får plats i en R4

Spelburk: Fortress FT02 | I7 4690K @ 4,5 GHz | Corsair AX850 | Samsung 830 256 GB | EVGA GTX 970 | 32GB RAM | Eizo EV2736-BK
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Batman:

Det är nog ingen bra ide att skära och hålla på i chassit tycker jag

Vad är du för en noob? ! Klart man moddar, speciellt om man måste. Dessutom är det bara lite isolering som skall bort...

Skickades från m.sweclockers.com

|M5A99X EVO|PH-TC14PE_OR|FX-8320@4,7GHz|Sapphire Radeon HD 7870 2GB@1135MHz/1250MHz|Corsair 8GB Value Select|Corsair TX 650w|CM Storm Enforcer|
I am the cheshire cabbage. Worship me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotham
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av MyZk0:

Vad är du för en noob? ! Klart man moddar, speciellt om man måste. Dessutom är det bara lite isolering som skall bort...

Trevligt bemötande, verkligen. Insåg inte att kylaren fick plats genom att ta bort isoleringen, förstod som att han skulle skära i själva chassit.

#waiting#impatience
⚠ Z-E-N system incoming! ⚠

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009

Den passar.

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2008

Den passar utan problem. Har själv ett r4 chassi med en PHANTEKS PH-TC14PE. Finns till å med utrymme för en ännu högre kylare.

Dell U2711 | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB (6x4096MB) CL11 2133Mhz | Corsair HX 850W | Asus GTX 980 | Asus GTX 770 | Fractal Design Define R4 | Corsair Vengeance K70 | Acer Aspire v3-G571 | Nexus 7 2013 | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Cruentusa:

Den passar.

http://www.sweclockers.com/recension/15620-fractal-design-def...

Dom har ju tryckt in en Freezer i det chassit, ser inte hu Phanteks inte skulle få plats, visst det är en stor kylare, men Freezern är väldigt stor den med.

Edit: Kolla dimensionerna på en Arctic Freezer 13 Pro (som swec använder i chassit) och jämför dom med dimensionerna på Phanteks-kylaren och kolla sen på klippet. Produktjämförelse prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=752836,960281

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Jag har Phanteks PH-TC14PE i ett R4, får plats utan ploblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av MyZk0:

Exakt ! Speciallösningar är bland det roligaste som finns. ...inte bara när man måste, utan alltid när man kan

[Edit] Givetvis menat utan att på nåt sätt vilja klanka ner på 'Batman'