Permalänk
Avstängd

moderkort HJÄLP

Hej jag måste välja ett moderkort för min nya dator. Ska vara en speldator som jag kommer överklocka cpu mycket (3570k) och god prestanda men kan ju inte bestämma mig vilket moderkort som är bra. Så om ni kanske kan hjälpa lite.

budget: 500 kr till 1500 kr.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Detta kanske? Om det är fel formfaktor byter du bara till dess lilebror
http://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken mannen. 500-1500 är precis hela prisintervallet för Z77-borden i stort sett, ta något som inte har LN2-mode. Är som att sätta spoiler på en opel corsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Detta kanske? Om det är fel formfaktor byter du bara till dess lilebror
http://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx

Det är ett bra och trevligt moderkort, använder det själv. Värt att tänka på är att det är lite "smalare" än vanliga ATX-moderkort och man kan därför inte skruva fast det på ena sidan. Inget jätteproblem direkt men det svajar lite när man trycker i 24-pin-power mm.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Ojsan..fick tydligen in två inlägg på nått sätt. Sorry.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

tack boys men spelar modertkortet roll när det gäller spel prestandan?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

tack boys men spelar modertkortet roll när det gäller spel prestandan?

Nej.
Så länge det inte är världens skit kort

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Nej.
Så länge det inte är världens skit kort

ty ty

kommer det vara skillnad i prestandan mellan dom här två

http://www.inet.se/produkt/1902185/msi-z77a-s01-atx

http://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Egentligen inte.
dyrare kort brukar dock ha bättre delar samt lite mer "special saker" än dom billiga samt ser bättre ut. Asrock ser ju bättre ut än MSI som du länka. (gillar svart )

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Egentligen inte.
dyrare kort brukar dock ha bättre delar samt lite mer "special saker" än dom billiga samt ser bättre ut. Asrock ser ju bättre ut än MSI som du länka. (gillar svart )

hmm ok om man säger så här då att jag inte bryr mig om hur dom ser ut och skall överklocka och skall spela på datorn bara. Rekommenderar du ändå extreme4 då?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

hmm ok om man säger så här då att jag inte bryr mig om hur dom ser ut och skall överklocka och skall spela på datorn bara. Rekommenderar du ändå extreme4 då?

Jag har haft ett ASRock Extrem 4 och det är bra och hade en kön BIOS. Drog upp min i7 3770K till 4.8Ghz hur lätt som helst och och den gick stabilt. Hade dermot en liten olycka då min vatten kylare brast å vattnet for över hela datorn, så de va inte mycket kvar av den.

Sitter nu på ett MSI MPower som är ett av de bättre överklocknings kort och det kostar ca 1600kr och är hel nöjd med det.

Men sattsa på ett Extreme 4 för den är sjukt prisvärd just nu

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mecke96:

Jag har haft ett ASRock Extrem 4 och det är bra och hade en kön BIOS. Drog upp min i7 3770K till 4.8Ghz hur lätt som helst och och den gick stabilt. Hade dermot en liten olycka då min vatten kylare brast å vattnet for över hela datorn, så de va inte mycket kvar av den.

Sitter nu på ett MSI MPower som är ett av de bättre överklocknings kort och det kostar ca 1600kr och är hel nöjd med det.

Men sattsa på ett Extreme 4 för den är sjukt prisvärd just nu

ok ty

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

hmm ok om man säger så här då att jag inte bryr mig om hur dom ser ut och skall överklocka och skall spela på datorn bara. Rekommenderar du ändå extreme4 då?

det är där skillnaderna kommer. överclockning = dyrare kort då dom ofta har bättre grejer för det och man kan få dom högre.

Visa signatur

Citera för svar!