Permalänk

Frågor ang xbox 360

Har sen ett tag tillbaka ett xbox 360 i min ägo. En lysande produkt imo. Används för att kolla film via t.ex. netflix oxh spela lite spel på etc.
Dock har jag kommit till en punkt där jag känner att jag nog skulle vilja ha ut lite mer utav min konsoll.

Tänker mig t.ex. någon slags torrent-klient för att kunna slanga hem (natruligtvis bara lagliga...) filmer, kanske något program/app som löser att man kan bläddra i nätverket och spela upp filmer som ligger zippade eller i andra konstiga format som dom kan ligga i innan de är redo att tittas på etc.

Frågan är då, vad finns det för möjligheter? Första xbox hade ju väldigt mycket sådant här vad jag förstått, men till 360 känns det som om man backat lite.
Vad finns det för roliga/bra lösningar för att göra sin konsoll till den mest ultimata mediaspelaren, samtidigt som man då helst inte mixtrar sönder den, får den bannad från live etc.

Hade ju vart smutt annars om man hade kunnat installera något virtuellt os på den eller så och köra tangentbord/mus etc etc på denna.

Har försökt googla mig runt lite men hittar inte så mycket övergripande info omkring detta - åtminstone inget för mig. Vad har ni för tips och trix?

Permalänk
Medlem

Det går bara få en torrent klient till xbox360 genom att modda den och då kommer du bli bannad.

Permalänk

tangenbord och mus går att köra på 360 via usb portarna men när det kommer till alternativa programvaror till boxen så är de nog kört.

ända du kan göra är att möjligen softmodda/chippa den men det låser bara upp möjligheten att spela sk homebrews i den inga möjligheter till annat operativ eller liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack för bra svar, om än "tråkiga".

En vettig mediadator är ju ett alternativ, men det känns ju som om att hårdvaran i en xbox ju är såpass kompetent att den hade löst att köra t.ex. ubuntu och där då kunna ha vlc, utorrent etc.

Jaja, får väl bli en mediadator bredvid ändå.

Permalänk
Skrivet av DenOkunnige:

Tack för bra svar, om än "tråkiga".

En vettig mediadator är ju ett alternativ, men det känns ju som om att hårdvaran i en xbox ju är såpass kompetent att den hade löst att köra t.ex. ubuntu och där då kunna ha vlc, utorrent etc.

Jaja, får väl bli en mediadator bredvid ändå.

Det du kan göra är att ladda ner via torrent som vanligt via din PC och streama de filmer du laddat ner från dator till xbox via PMS ( Playstation Media Server)

Låt inte namnet lura dig, det funkar till xbox också.
http://www.ps3mediaserver.org/

Permalänk

[quote

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Det du kan göra är att ladda ner via torrent som vanligt via din PC och streama de filmer du laddat ner från dator till xbox via PMS ( Playstation Media Server)

Låt inte namnet lura dig, det funkar till xbox också.
http://www.ps3mediaserver.org/

pms är det perfekta namnet...

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Lego Master

PMS tycker jag är lynnigt, jag kör på TVersity Media Server istället, men precis som PMS kräver det ju att en tjänst körs på någon dator i nätverket, det räcker inte bara med en filserver. Däremot kan det lira det mesta man kastar på det och transcodingen funkar bättre mot 360 än PS3 vad jag har märkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenOkunnige:

Frågan är då, vad finns det för möjligheter? Första xbox hade ju väldigt mycket sådant här vad jag förstått, men till 360 känns det som om man backat lite.
Vad finns det för roliga/bra lösningar för att göra sin konsoll till den mest ultimata mediaspelaren, samtidigt som man då helst inte mixtrar sönder den, får den bannad från live etc.

Första xboxen var enbart en bra mediaspelare för att den var enkel att flasha. Hade inga bra funktioner förutom DVD och musikuppspelning som standard

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Knuckles:

Första xboxen var enbart en bra mediaspelare för att den var enkel att flasha. Hade inga bra funktioner förutom DVD och musikuppspelning som standard

Inte ens DVD-uppspelning var standard, man var tvungen att köpa DVD-fjärrkontrollen med mottagare för att kunna kolla på DVD-film.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Inte ens DVD-uppspelning var standard, man var tvungen att köpa DVD-fjärrkontrollen med mottagare för att kunna kolla på DVD-film.

Jo, glömde bort att man var tvungen att ha en fjärr för att använda en funktion som trots allt var inbyggd från start

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer