Satt på ny vattenkylning (H60 V2), Har jag gjort rätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Dec 2011

Satt på ny vattenkylning (H60 V2), Har jag gjort rätt?

Tjena, gjorde en tråd tidigare där jag ville kolla om mina temps var ok men fick inga svar på ett gäng timmar så jag prövade o köra på ''riskorns'' kylpasta klicken som ska va rekomenderat.

Jag tog av kylarn (H60) och torka av allting och kan säga att det var ganska mycket kylpasta. Tvätta bort allt o gjorde allt på nytt. Här är bilder.

Vad tycker ni ser det bra ut? , på sista bilden ser man skillnaden på en ''riskorns'' klick och 2.5 gånger mer kylpasta(före).

EVGA 750W 80+ Gold
MSI Z77 Mpower
Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz
Intel i5 3570K 4.2 GHZ
MSI GTX 660 2GB OCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008

Ser bra ut. Tänk på att vattenkylning inte ändrar idle temps mycket men i load hönder det mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

det är bra temperaturer, inget att oroa sig över

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Aldhissla:

Ser bra ut. Tänk på att vattenkylning inte ändrar idle temps mycket men i load hönder det mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Aarå, känns mycket mer stabilare och det märks verkligen i load. hör ingen skillnad på fläkten/pumpen från idle till load, o den är knäpptyst.
Min första vattenkylning jag införskaffar så jag vill bara checka av

EVGA 750W 80+ Gold
MSI Z77 Mpower
Intel i5 3570K 4.2 GHZ
MSI GTX 660 2GB OCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av EvilWord:

det är bra temperaturer, inget att oroa sig över

Tack för svar, tar bort den där klumpen i magen när man tänker att det var bortkastade pengar

EVGA 750W 80+ Gold
MSI Z77 Mpower
Intel i5 3570K 4.2 GHZ
MSI GTX 660 2GB OCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Bootup:

Tack för svar, tar bort den där klumpen i magen när man tänker att det var bortkastade pengar

så länge det är under 80 grader så är det bra

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Bootup:

Aldrig bortkastade pengar med vattenkylning. Dessa tycker jag är jätteroliga att installera! Dags att klocka skiten ur cpun nu tilsl det bara är aska kvar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2011

Idle tempen är som sagt svår att få ner, omöjlig att få ner under rumstemperatur osv.
Men om du upplever höga temperaturer i load också så kan du ju alltid dubbelchecka att pumpen går som den ska. Antar att du kopplat pumpen till CPU_FAN.

EDIT: La inte märkte till "MAX" till höger. Om båda bildernas max är under ungefär samma sysslor så ser det väl skit bra ut

i7 4790k - MSI 970 Gaming - MSI Z97 Gaming 5 - Fractal Design Newton R3 - BenQ XL2420Z + Samsung S27D590P - Func 460 - Fractal Design Define R4 - 100/100 Telia