backplate nuddar komponenter på moderkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2010

backplate nuddar komponenter på moderkortet

Håller på och installerar en SilverArrow SB-E kylare och såg när jag skruvat dit backplaten att den tar i en utav lödpunkterna på moderkortet. Gissar på att detta är något som kan skapa problem?

Någon som har ett tips på vad man kan göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö/Linköping
Registrerad
Nov 2011

Har du distanser? Det får ABSOLUT INTE plåten. Det kan kortsluta hela moderkortet och medföra stora problem. Typ som att det inte kommer funka alls.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, WD Caviar Black 2TB x2, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2010

det sitter plast washers både under och över backplaten, gissar på att det är en lödpunkt som inte blivit ordentligt kapad. Har ett extra par washers men är lite rädd för att skruvarna inte kommer igenom långt nog om jag använder dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Kapa den själv då, om du använder huvudet så skadar du inte kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2010

efter en extra bit plast under skruven så har jag nu en nagels mellanrum (nog med mellanrum?). Kände mig inte riktigt trygg i att kapa löd punkten.