Hjälp att klocka AMD 8350 till 4.7Ghz!

Permalänk

Hjälp att klocka AMD 8350 till 4.7Ghz!

Hejsan nu har jag byggt ihop en ny dator från inet och spexen är:

Chassi: Nzxt phantom White
Grafikkort: 2 st Asus gtx 670 TOP CUII
Ram: Kingston HyperX 16gb
Psu: Xfx Blackedition 1050w 80+gold
Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3
Kylning: H60 v2

Problemet är FPS:en även om jag kör på SLI så stannar fps:en på 75 oavsett vilket spel jag spelar och är inte det väldigt dåligt för dom korten i SLI?
läste lite om problemet och eftersom det är min första AMD build så har jag ingen aning om vad "flaskhals" menas än att det är cpu:n som stryper prestandan och det går tydligen att lösa om man overklockar processorn lite. Testa lite men har ingen erfarenhet att göra det på ett Gigabytemoderkort för bios menyn ser helt "Old" ut om jag får jämföra med ROG-moderkorten.

Så om någon har tid att hjälpa mig fixa det är irriterande problemet så hade jag varit jätte tacksam!

Visa signatur

Chassi: Nzxt phantom White Grafikkort: 2 st Asus gtx 670 TOP CUII Ram: Kingston HyperX 16gb Psu: Xfx Blackedition 1050w 80+gold Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 Kylning: H60v2

Permalänk
Medlem

Vilket spel slutar på 75 fps oavsett? Har du en 75hz skärm och vsync igång? En flaskhals är inte att datorn låses till en viss fps i alla spel.

Permalänk

Crysis 2 maxat, Bf3 Maxat och Assasinscreed Maxat. Alla spelen stannar på 75 fps och droppar ner till 30 vid vissa tillfällen..
Ja jag kör på en 75hz skärm utan vsync aktiverad.

Visa signatur

Chassi: Nzxt phantom White Grafikkort: 2 st Asus gtx 670 TOP CUII Ram: Kingston HyperX 16gb Psu: Xfx Blackedition 1050w 80+gold Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 Kylning: H60v2

Permalänk
Inaktiv

Låter sjukt sammanträffande att de skulle stanna på 75 fps allihopa. Säker på att vsync inte tvingas i drivrutinerna?

Permalänk

Fan hitta att vertical synk var aktiverad i drivrutinen! har avaktiverat och ska köra ett test !

Visa signatur

Chassi: Nzxt phantom White Grafikkort: 2 st Asus gtx 670 TOP CUII Ram: Kingston HyperX 16gb Psu: Xfx Blackedition 1050w 80+gold Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 Kylning: H60v2

Permalänk

Ingen förändring där heller.. samma fps även om vsync är avaktiverad

Visa signatur

Chassi: Nzxt phantom White Grafikkort: 2 st Asus gtx 670 TOP CUII Ram: Kingston HyperX 16gb Psu: Xfx Blackedition 1050w 80+gold Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 Kylning: H60v2

Permalänk
Medlem

Du lär ha avaktiverat för bara 1 spel.. Se till att du har off på den i nvidia control panel. Det har precis ingenting med cpun att göra.