Mobiltelefon fungerar endast över vissa USB-portar

Permalänk

Mobiltelefon fungerar endast över vissa USB-portar

Jag har märkt att min Samsung Galaxy S3 inte fungerar i de USB-portar som jag har i fronten av mitt Fractal Design Define R3-chassi. Naturligtvis har jag kopplat in headern på moderkortet, så USB-portarna i sig fungerar utmärkt.

Men när jag kopplar in min mobiltelefon via någon av chassits två USB-portar så blir det så här:

När jag däremot kopplar in min mobiltelefon i någon av USB-portarna i min skärm, som är kopplade till moderkortet givetvis, fungerar det utmärkt:

Kan det här möjligtvis vara moderkortets fel, eller är det mer sannolikt att felet ligger hos min mobiltelefon?

Permalänk
Medlem

Kolla så du har installerat USB3 drivrutinerna, hade exakt samma fel på min burk, dock i annan låda.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag har märkt att min Samsung Galaxy S3 inte fungerar i de USB-portar som jag har i fronten av mitt Fractal Design Define R3-chassi. Naturligtvis har jag kopplat in headern på moderkortet, så USB-portarna i sig fungerar utmärkt.

Men när jag kopplar in min mobiltelefon via någon av chassits två USB-portar så blir det så här:

http://anony.ws/i/2013/03/04/mtuRg.png

När jag däremot kopplar in min mobiltelefon i någon av USB-portarna i min skärm, som är kopplade till moderkortet givetvis, fungerar det utmärkt:

http://anony.ws/i/2013/03/04/k3bty.png

Kan det här möjligtvis vara moderkortets fel, eller är det mer sannolikt att felet ligger hos min mobiltelefon?

Jag bruka oftast få samma problem fast med Samsung galaxy 10.1 Tab "surfplattan" men har man tur så fungerar det direkt och ha man otur så får man hålla på dra ut o in i USB-portar. De är nåt med drivrutinerna som inte hänger med ordentligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av HCP:

Kolla så du har installerat USB3 drivrutinerna, hade exakt samma fel på min burk, dock i annan låda.

Kan det verkligen göra någon skillnad, då det är USB 2.0-portar jag använder? Jag ska kolla upp det åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

min första tanke var med att det är nå usb 3 drivrutiner som krånglar men kör du 2 ska det inte påverkas

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Nä, är det usb2 ska du inte installera usb3 drivers
Var bara en spontan tanke då det brukar vara det vanligaste trubblet

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!