Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Foderhem sökes

*bort*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Lycka till!

Jag tror dock att det kan bli svårt att hitta någon som upplåter serverplats utan att ni sagt ett ord om vad ni tänkt göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Har haft ett erbjudande, men han hade för ADSL bredband, behöver ju inte ge mycket mer info då jag listat wamp som önskemål, hemsidor utan trafik drar nästintill inget. Tror folk här omkring har man koll på det

Men du har rätt skulle kunna sälja idén bättre, men... tror inte någon tar det för att jag målar upp en fantastisk bild, tror någon tar der för att de har intresse och tycker de är kul att organisera upp och att testa vara leverantörer.

Tack för ditt svar
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här..
Registrerad
Jun 2006

kth.se. Har ni kollat upp om det finns möjlighet att få någon liten server från dem? Det borde inte vara helt omöjligt och du lär få mycket bättre stabilitet och uptime där än någon annanstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Har hittat foderhem håller på att sätta upp en miljö.

Finns inte en chans i värden att kth skulle låna ut serverplats, så länge det inte är ett x-job eller liknade.

tack forumet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2007

Vet inte vilken linje du går på KTH eller vad du ska göra för projekt men jag hittade iaf:
http://www.kth.se/csc/it-support-csc/services/misc/services-1...

På CSC har man en personlig sida man kan leka med, som stöd för php samt man kommer åt en postgresql databas(vet ej vilka begränsningar i form av kapacitet som finns)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Visste inte om att CSC fick en labmiljö, aja då vet jag det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Apr 2005

Jag hade kanske vart (på) om man hade hade grejjor som duger för vad ni tänkt å köra på den? Nu sitter det 4gb ram å q6600+ lite diskar som skulle kunna "offra" en anv dem iaf,Skulle ju köra eran maskin som en vm då Hade upp lite webbservrar å skit för några år sedan på den, Men det rann ut i sanden lite.. Jag tröttnade på wordpress å det där.. Kör. Kör den för övrigt som Mediacenter dator å kollar lite på 720p barnfilm. Men den e utrustad med gigabit kort å sladd fram till routern som har rn 100/100mbit anslutning Telia fiber som det så populärt nämns här på forat..

Asus p8Z77pro-m|| i7-3770k @ 4.5Ghz||H80i||eVGA GTX260||Corsair Vengeance 32Gb 8-8-8-23-27||SSD FORCE GT 120GB||2x3tb 2X750GB||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Kul att du visar intresse, men har redan hittat foderhem. Men nån annan kanske kontaktar dig
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Hade kunnat dragit igång min webserver ett tag om det behövts, inget monster men duger för lite simplare saker

WS: 2600K@4,5ghz - 16GB - 500GB SSD - 19TB HDD - GTX 1070 8GB - XONAR DGX - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
HTPC: Lenovo Ideacentre Stick 300 - 42" FULLHD LCD
NAS: HP MicroServer Gen8 - 16TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Detta är ett diskussionsforum, inte en anslagstavla.

*Låst*