Permalänk
Medlem

AM3+ fäste till Corsair H80

Tja.

Jag undrar om någon vet var man kan få tag på fästanordningen för AM3+ till en Corsair H80.

Mvh Robin

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockztar:

Yes boss Har tyvärr inte möjlighet att nyttja länken.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Entusiast

Har inte H80 paketet en lämplig sats för detta redan?
De flesta av AMDs socklar använder samma kylarfästen. Det vill säga AM2, AM3, AM3+ FM1, FM2.
Har du en hållare för någon av dessa, så passar den alla ovan nämnda, då socklarna använder samma kylar-fästen. En av många fördelar med AMD
Många tillverkare av kylare uppger inte hela listan med socklar. Antingen för att socklarna inte existerade när instruktionen skrevs, eller för att tillverkaren själv inte har kännedomen om detta.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Du fick säkert som jag och min h100.. Ett snett amd3 fäste. Funkar dock lika bra utan ena skruven

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunk:

Du fick säkert som jag och min h100.. Ett snett amd3 fäste. Funkar dock lika bra utan ena skruven

Skrivet av SysGhost:

Har inte H80 paketet en lämplig sats för detta redan?
De flesta av AMDs socklar använder samma kylarfästen. Det vill säga AM2, AM3, AM3+ FM1, FM2.
Har du en hållare för någon av dessa, så passar den alla ovan nämnda, då socklarna använder samma kylar-fästen. En av många fördelar med AMD
Många tillverkare av kylare uppger inte hela listan med socklar. Antingen för att socklarna inte existerade när instruktionen skrevs, eller för att tillverkaren själv inte har kännedomen om detta.

Jag köpte en H80 begagnat och så fattades dom två hakarna som man fäster blocket med. Jag har haft kontakt med säljaren men skulle det vara så att han inte hittar dom så hade det varit bra om man kunnat få tag på dom.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Grasp247:

Jag köpte en H80 begagnat och så fattades dom två hakarna som man fäster blocket med. Jag har haft kontakt med säljaren men skulle det vara så att han inte hittar dom så hade det varit bra om man kunnat få tag på dom.

Stå på!
Du köper en produkt i fungerandes skick, då vill du också ha den komplett. Fattas det delar är produkten obrukbar.

Annars är du tvungen att köpa en sats via en av Corsairs återförsäljare. Kontakta deras support via mail, eller via deras forum. (Tror till och med att Corsair har en egen tråd här hos Sweclockers?)
Corsair brukar vara rätt hjälpsamma med att plocka fram tillbehör via återfösäljare när det fattas delar, eller om man behöver komplettera.

EDIT:
Du kan, om du är händig, tillverka ett eget fäste. En bit metall + en dremel kan göra underverk.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Stå på!
Du köper en produkt i fungerandes skick, då vill du också ha den komplett. Fattas det delar är produkten obrukbar.

Annars är du tvungen att köpa en sats via en av Corsairs återförsäljare. Kontakta deras support via mail, eller via deras forum. (Tror till och med att Corsair har en egen tråd här hos Sweclockers?)
Corsair brukar vara rätt hjälpsamma med att plocka fram tillbehör via återfösäljare när det fattas delar, eller om man behöver komplettera.

EDIT:
Du kan, om du är händig, tillverka ett eget fäste. En bit metall + en dremel kan göra underverk.

Helt rätt men jag får ge killen en möjlighet först innan jag börjar gnälla:P tills dess kan jag åtminstone se om där finns andra alternativ.

Jag kontaktade Inet idag men det var inget dom kunde beställa hem så jag tänkte höra här först innan jag drar iväg ett mejl till Corsair:)

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(