Vattenkylning, 120 L/h räcker till...?

Permalänk
Medlem

Vattenkylning, 120 L/h räcker till...?

Kollar på http://www.coolerkit.se/shop/alphacool-dc-lt-ceramic-3173p.ht... för ett kompakt och tyst vattenkylningspaket.
Tänkte fråga er som har erfarenhet av vattenkylning om pumpen kan räcka till för mig, känns som om den är för svag..

Det som ska kylas är:
i5 3570k
gtx660 ti
nätagg

Med en 45mm tjock 240mm radiator.
Full belastning utan överklockning mäter jag 200W från väggen, max stabil överklockning cpu+gpu 270W.

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför ska du vattenkyla nätagget ?

Den pumpen räcker gott o väl.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Varför ska du vattenkyla nätagget ?

Den pumpen räcker gott o väl.

/Homer_S

Kanske för att bli svalare ? Kan vara en anledning

Permalänk
Medlem

Minst 400 L/h med en bra vattenpelare bör du ha om du ska få en någorlunda temp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Varför ska du vattenkyla nätagget ?...

SFX-agg som bara är tystare än den mekaniska disken då datorn står på idle (disken stannar efter 10 minuter men inte fläkten..), har bra koll på elkomponenter innan någon påpekar det

Skrivet av micke7406:

Minst 400 L/h med en bra vattenpelare bör du ha om du ska få en någorlunda temp.

Var rädd för det, nåja.. så länge det blir tystare och svalare i slutändan får jag lösa det
DDC-1T here i come

EDIT: Fyndade visst en DCP 2.2 istället här på marknaden..:)

Visa signatur