Permalänk
Medlem

Corsair H50 låter konstigt

Hej, som titeln lyder, så har jag en H50, som jag köpte när dom först kom, har den monterad med slangarna som går ut från blocket uppåt för det var rekommenderat när dom släpptes.
(som den här bilden)

Men nu idag så har den börjat låta konstigt, det låter som pumpen går torrt eller som en stavmixer som går på fullt ös 100m ifrån mig.

Kände nyss på radiatorn och den var väldigt varm, så öppnade upp burken och rengjorde allting, kollade så alla sladdar satt i ordentligt, också kikat i bios så den går som den ska.
Men radiatorn är fortfarande varm, så prövade slå till på radiatorn medans datorn var igång, då blev det tyst och det hördes ett litet porlande.

Efter tredje gången jag hör det nu, så undrar jag om nån har haft liknande problem?
Kan också tillägga att jag har ALLTID min dator på, har dom två senaste veckorna haft Bitcoin-mining på under natten, kan det ha att göra med att min GPU blir så varm så vattnet har avdunstat i slangarna?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Det kan inte funsta det är ett slutet system men pumpen kan ha get upp så den inte drar runt vattnet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det kan inte funsta det är ett slutet system men pumpen kan ha get upp så den inte drar runt vattnet.

OM den hade gett upp, så borde mina temperaturer vara helt galna, men det är dom inte..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz