Tråden för Melodifestivalen

Permalänk
Medlem

Tråden för Melodifestivalen

Jo, skapar en tråd för allmän disskusion om Melodifestivalen.
Skriv allt från vilken låt som ni tycker var bäst till om artisterna. Men håll det rent!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Ralf är coolast men jag tror Yohio vinner.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut så nu... :/

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Nope. Nu tror jag Munter vinner.

Permalänk
Medlem

Visst, YOHIO van inte men jag gillar hur svenskafolket inte följer jurrynormen.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Liten skräll. Europajuryn brukar dock ha rätt så det var nog rätt låt som vann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Liten skräll. Europajuryn brukar dock ha rätt så det var nog rätt låt som vann.

Ligger nog något i det. Även om jag själv tyckte Robin hör hemma på den nedre halvan.

Permalänk
Medlem

Tycker, ärligt talat, att det såg ut som att de utländska juryröstarna avsiktligt gav de sämsta bidragen mest poäng.
Alla de där yngre killarna med bidrag utan vettig refräng eller någon melodi man kommer ihåg överhuvudtaget (i de fall det ens fanns någon att tala om) kom överst.
Den som vann var kanske den mest menlösa av alla.

Dock fick den ju faktiskt även näst mest röster av de svenska röstarna, så även om jag ser noll musikaliskt värde i låten så får jag väl acceptera att många andra tycker annorlunda. Och kanske har den då en chans i Eurovision senare.
Hoppas bara att anledningen till att den vann inte var att en stor mängd småtjejer röstat på honom för att de tycker att han är snygg eller nåt.
Måste dock ändå säga att det var kul att han vann i och med hur glad, förvånad och närmast chockad han blev.

Som jag ser det fanns det egentligen bara två låtar totalt med något musikaliskt värde och det var Yohios "Heartbreak hotel" och Hoffstens "Only the dead fish follow the stream".
De gamla gubbarna med körberg och kompani hade också åtminstone en hörbar melodi och refräng och den var lite "catchy", men ingen kvalitetsmusik direkt och inget man vinner huvudfinalen med.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Snart har vi väl utländska jurygrupper i riksdagsvalet också...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JesperT:

Tycker, ärligt talat, att det såg ut som att de utländska juryröstarna avsiktligt gav de sämsta bidragen mest poäng.
Alla de där yngre killarna med bidrag utan vettig refräng eller någon melodi man kommer ihåg överhuvudtaget (i de fall det ens fanns någon att tala om) kom överst.
Den som vann var kanske den mest menlösa av alla.

Dock fick den ju faktiskt även näst mest röster av de svenska röstarna, så även om jag ser noll musikaliskt värde i låten så får jag väl acceptera att många andra tycker annorlunda. Och kanske har den då en chans i Eurovision senare.
Hoppas bara att anledningen till att den vann inte var att en stor mängd småtjejer röstat på honom för att de tycker att han är snygg eller nåt.
Måste dock ändå säga att det var kul att han vann i och med hur glad, förvånad och närmast chockad han blev.

Som jag ser det fanns det egentligen bara två låtar totalt med något musikaliskt värde och det var Yohios "Heartbreak hotel" och Hoffstens "Only the dead fish follow the stream".
De gamla gubbarna med körberg och kompani hade också åtminstone en hörbar melodi och refräng och den var lite "catchy", men ingen kvalitetsmusik direkt och inget man vinner huvudfinalen med.

Fast de gamla gubbarna var ju inte direkt ett seriöst inslag i det hela. Det faktum att Dorsin var inblandad säger väl allt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Han sopar banan med alla i esc och vi vinner stort!