Slutenvattenkylning eller riktig vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2011

Slutenvattenkylning eller riktig vattenkylning

Hejsan Swec, har länge velat att köpa vattenkylning till datorn och nu när man har pengar till det så blir jag lite osäker om man skall bygga en egen loop eller om man skall köpa sig ett slutet system, så jag undrar om det gör en stor skillnad eller om det är typ lika temps.
Om det blir ett slutet system så blir det Corsair h110 eller någon dylik med 280mm rad fast då blir de ju bara CPU som blir vattenkyld, bygger jag en egen loop så blir de CPU och GPU kylning.

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2011

Spara tills du kan ta med båda, det är värt det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2008

blir bättre temp med egen loop men dyrare

| Temjin TJ08-E | i5 3570K@ 4,8GHz | EKWB Water cooling |
| GIGABYTE Sniper M3 | MSI GTX1070 ARMOR oc |
| 16Gb Corsair Dominator Platinum 1600MHz |
| OCZ Vertex 2E x4 raid 0 | Cooler Master Silent Pro M700 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Vad jag sett och läst om egen vattenkylning så är det rejält mycket trassel med att få det att fungera, samt att rengöra och så.

Jag skulle villja säga det att om du måste fråga så kör med sluten vattenkylare eller en tornkylare.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Jan 2004

Personligen så tycker jag att det är värt att betala mer och bygga en egen loop istället för en "vattenkylning" som kyler lika som en vanlig tornkylare.

Spelburk | i7 5930k | 32GB DDR4 | Asus X99 Deluxe | Nvidia 980 SLI | EVGA T2 1000W | Thermaltake Core X9
Server 1 | i7 4770k | ASUS Z97-K | Corsair 500W | Fractal Design Arc
Server 2 | Hp microserver Gen8 | Xeon 1230 V2 3.3Ghz | 16GB ECC DDR3
Pfsense | Zotac D510 NM10-B-E | FD 300W | 1x 200GB | Fractal Design Array

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nol
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad jag sett och läst om egen vattenkylning så är det rejält mycket trassel med att få det att fungera, samt att rengöra och så.

Jag skulle villja säga det att om du måste fråga så kör med sluten vattenkylare eller en tornkylare.

Är väll inget trassel med att bygga egen vattenkylning, Så länge man är noggrann så är det inga problem.
Dom som har haft problem har i 90% av fallen varit slarv.

<a href="http://fineartamerica.com/shop/galaxy+cases/m31" style="font: 10pt arial; text-decoration: underline;">m31 galaxy cases for sale</a>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Till och börja med skulle jag kollat mina temps och sett över om jag verkligen behöver det!

Visst är det lite extra jobb och så, men vi pratar inga stora mängder jobb extra!