Hjälp med val av vettenkylning... (kombinerad pump och cpu block är ett måste)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006

Hjälp med val av vettenkylning... (kombinerad pump och cpu block är ett måste)

är ute efter att vattenkyla min ITX dator och har beslutat mig för att jag ska köra på antingen en 240mm radiator eller en 200mm radiator. och iom mitt lilla chassi så kommer jag behöva köra med kombinerad pump och block vilket gör att jag har tre alternativ..

Antingen köpa en Swiftech Apogee Drive II + 200mm rad och GPU block ca 2800kr + slangar
eller
Swiftech h220 + gpu block ca 2000kr
eller
CM Eisberg Prestige + 200mm rad och gpu block ca 2300kr + slangar

frågan är vilket är det bästa alternativet? h220 blir billigast men då kommer jag bli tvungen att klippa upp chassit och blir tvungen att plocka bort en av mina hårddiskar för att få någon vettig kylning av det hela..

lutar lite åt CM Eisberg Prestige alternativet då jag slipper modda något då och det alternativet är bra mycket billigare än Swiftech Apogee Drive II

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Eisberg finns nog inte till försäljning på ett par månader till (inte sett några preldatum innan maj) och jag skulle akta mig för den tills de testat den nya versionen eftersom den första var katastrofal.

CPU: Intel 4770k 4.5Ghz Moderkort: Asus Maximus VI Gene Grafikkort: ASUS GTX980Ti Poseidon Minne: 2*8GB 2400Mhz Vengeance Pro SSD: Samsung 830 256GB, 840 EVO 500GB Chassi: FD Arc Mini R2 PSU: BQ Dark Pro 10 1200W Kylning: Vatten MCP35X, UT360, UT240, 5*GT AP-15, Nexxos XP3. NAS: 2*Synology 1815+ 2*DX513