Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Överklocka..?

Tänkte överklocka min cpu men har ingen aning om hur man gör... Kan någon visa mig var jag ska starta? Eller kanske guidea mig igenom processen 100% denna helgen? ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av DanteLarka:

Tänkte överklocka min cpu men har ingen aning om hur man gör... Kan någon visa mig var jag ska starta? Eller kanske guidea mig igenom processen 100% denna helgen? ^^

Det är nästan identiskt för båda tillverkarna (intel amd) men ändå, vilken processor har du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Vill någon skriva här i tråden så är jag gärna på och lär mig, vill klocka min FX-8320.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyltebruk
Registrerad
Sep 2007

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || PNY+PALIT 670 SLI || Dark Power Pro 10 || Crossover 27" IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Jag kan erbjuda mig att samtala via Skype om hur du överklockar

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag kan erbjuda mig att samtala via Skype om hur du överklockar

Du får gärna spela in det samtidigt och lägga upp på tuben så jag kan se när jag skaffat en cpu att göra det på.

AKG K702 | Audio Technica AT2050 | M-Audio M-track Plus | Yamaha HS8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö/Linköping
Registrerad
Nov 2011

Ett tips, Börja inte skruva med spänningen (volt) innan du riktigt vet vad du håller på med. Kolla med andras värden och jämför med din egen. Du bör också tänka på vilket moderkort och vilken kylning du har om du ska börja klocka till högre värden.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, WD Caviar Black 2TB x2, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av olle_gamer98:

Du får gärna spela in det samtidigt och lägga upp på tuben så jag kan se när jag skaffat en cpu att göra det på.

Jag är tyvärr inte så mycket för att göra tutorial-klipp Men däremot så kan jag se om jag kan fixa någon annan lösning parallellt ifall TS kommer vilja samtala

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag är tyvärr inte så mycket för att göra tutorial-klipp Men däremot så kan jag se om jag kan fixa någon annan lösning parallellt ifall TS kommer vilja samtala

ja skulle faktiskt också vilja ha lite hjälp. fast ja har amd. vet inte om du kan de lr ah?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2011

Jag kan även erbjuda mig att hjälpa till med överklockning via skype, har klockat de flesta intel sockets'en. Aldrig vart så mycket för AMD dock, så det får någon annan hjälpa till med.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Är det någon skillnad på amd och intel? Jag har bara testat en gång i bios med min athlon x2

Tadaa