Surfplattor genererar nu mer trafik än mobiltelefoner på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

För mig är den ett perfekt komplement till min stationära dator. Att ha en laptop känns onödigt för mig nu, surfplatta är mycket smidigare/bekvämare att ha när man ligger i sängen. Och jag använder den bara hemma så jag bryr mig inte om några telefonfunktioner, köpte en utan 3G. Jag var en tvivlare förut jag med, men inte nu längre!

Samma, ligger i sängen med plattan nu och laptopen har gått i pension!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Förstår inte hur folk tycker att surfplattor är något man ska ha?
Jag har iofs en Nexus 7 själv och den har helt ok prestanda men jag anser att den nästan bara ligger och samlar damm.
För min del är det ytterst sällan jag använder min...
Surfplattor är bara ett försök av företagen att tjäna mera pengar på sånt folk egentligen inte behöver, det är ju typ en förstorad telefon som inte går att ringa på
Om man inte har tillgång till dator så kan man väll använda mobilen? (Säger jag som har Note 2)

Men då är du exakt det som GambitSWE skrev

"bara för att testa/äga en, utan att använda. Det tycker jag, är som att kasta pengarna i sjön" Väldigt exakt och sann mening skrivit.

För det är så det är, om man inte ser behovet av en platta, varför köpa en då? Jag fattar inte.

Skrivet av GambitSWE:

Mitt största skäl till att jag köpte en platta var att jag ville läsa e-böcker, då jag började tycka att alla mina pocketar började ta lite väl mycket plats. Nu kan man ha ett flertal böcker med sig, utan att det tar plats. Tänkte först köpa mig en renodlad e-boks läsare, men bestämde mig för en nexus 7, då jag tänkte att man kanske skulle vilja surfa lite samt kolla på några enstaka videoklipp. Visst skulle jag kunna göra samma både på laptopen som min galaxy s4, men laptopen är icke komfortabel att läsa e-böcker med, både för tung som för jobbig att bläddra med bla, och telefonen upplever jag som för liten. När jag väl börjar läsa på plattan så går det några timmar, och då funkar det helt enkelt inte med mobilen i så många timmar. Dessutom så hatar jag att ladda mobilen hela tiden.

Använder alltså min platta mest för läsning. Längre videotittande överlåter jag till laptopen/datorn/tv'n, då jag inte ser plattan som en ersättning till sådant i annat fall än i enstaka fall, ex vänta på någon när man sitter i bilen eller dylikt.

Om man inte hittar några skäl till att äga en platta, så skall man heller inte köpa någon. Visst, det finns personer som köper bara för att testa/äga en, utan att använda. Det tycker jag, är som att kasta pengarna i sjön. Vidare skall väl sägas att visst går det att surfa till de flesta websidor utan att installera den och den appen, men ex att ha tv.nu som en app är mycket lättare än att nörda sig med zoom stup i kvarten på den vanliga sidan. Ett annat exempel är den utmärkta appen Tapatalk, som håller reda på de forum du tillhör, då många inte har special anpassade hemsidor som vårt kära sweclockers.

Skrivet av TuHack:

Att skriva såhär på sweclockers är som att svära i kyrkan!! Fyyy Gambit! Fy!

Själv tycker jag att det som GambitSWE skrev är väldigt kloka ord.

Skrivet av Oliver91:

Samma, ligger i sängen med plattan nu och laptopen har gått i pension!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är exakt så det ser ut här med

Jag fattar inte, att man inte kan se möjligheterna med en platta? Jag fattar det inte. Det är ju en störtskön liten sak

Många här på Swec verkar ju dessutom tro, att bara för att man är en "swecare" så är en platta "en ond sak" Det är helt ärligt så man kräks rätt ut, hur kan man låsa sig så
Jag själv skulle må riktigt dåligt om min platta försvunnit ur mitt liv. Hur kan man ens leva utan en

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Jag blir inte direkt förvånad, med en mobiltelefon så sitter man ju inte direkt och surfar så länge då det blir tråkigt med så liten skärm och inte alls många alternativ. På min telefon kollar jag bara internet om jag ska göra en snabb sökning på google eller ngt annat som inte tar mer än kanske 5 minuter, orkar inte sitta vid den lila skärmen och försöka njuta av ngt på internet, det har jag min stationära dator till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengtz:

Va e de för mening att köpa en plata ,dom kostar ju lika som en mobil och mobilerna är smidigare att ha med sig och man kan ringa med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

För de flesta så är surfplattan en ersättare till laptopen.

Vad är det för mening att köpa en laptop, dom väger mer och är klumpigare att ha med sig, har dålig batteritid och kostar lika mycket som en surfplatta. Vill man syssla med text- och bildbehandling, spela osv så gör man detta på en stationär.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

eller en laptop, fast sämmre på allt i stort sett.

Fast lättare, smidigare, bättre batteritid.

Vem tusan vill sitta och slösurfa i soffan med en laptop i knät? Det känns ju väldigt tidigt 2000-tal.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Fast lättare, smidigare, bättre batteritid.

Vem tusan vill sitta och slösurfa i soffan med en laptop i knät? Det känns ju väldigt tidigt 2000-tal.

Jag? Om inte så tar jag telefonen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fo' real? Jag känner inte speciellt många med surfplattor.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

För de flesta så är surfplattan en ersättare till laptopen.

Vad är det för mening att köpa en laptop, dom väger mer och är klumpigare att ha med sig, har dålig batteritid och kostar lika mycket som en surfplatta. Vill man syssla med text- och bildbehandling, spela osv så gör man detta på en stationär.

Men surfplattan är ju lika klumpig som en laptop eller så är det bara jag som inte vill dra runt med extra vikt i väskan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Men surfplattan är ju lika klumpig som en laptop eller så är det bara jag som inte vill dra runt med extra vikt i väskan.

Skickades från m.sweclockers.com

Lol, det måste bara var du... Att den väger lite fattar ju varenda Svensson, inte kan den väl väga lika mycket som en mobil? Jag förstår när vissa personer säger att de inte vill dra omkring med en extra vikt i form av en laptop, som kan väga ett par kg, men här snackar vi om en vikt som är mycket lägre än en laptop. För 15 år sedan så var mobilerna kanske lite jobbiga att bära med sig då de var såpass stora, speciellt månaderna utan jacka, och endast i t-shirt och shorts. Sedan blev de mindre och mindre för att slutligen gå ned ganska lätt i fickan på shortsen. Nu kanske de nyare smart telefonerna blivit lite större, men är fortfarande tämligen kompakta, i synnerligt djupet, då de är såpass platta. Nu är väl surfplattan lite i den sitsen som de första gsm-mobilerna var. Jag instämmer lite i vad andra sagt här att den är mer som en laptop, i det avseendet att den mer tillgodoser andra behov än det av en smart telefon, eller en vanligt gsm för den delen. För 15 år sedan bar men laptop i väskan, och det gör man än idag. Samma sak gäller för surfplattor för en överskådlig framtid. Om 30 år kanske plattorna blir skittunna, i form att de är en mm tjocka, i böjbart material med oled skärm, men tills dess så får man nog kånka på dessa 5-700 grammen.

Sannerligen ett i-lands problem om något är det...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.