Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Apr 2012

I7 870 3,8 ghz på standard voltage

Hej överklockade min i7 870 till 4 ghz men tyckte att den blev lite varm när jag stresstestade den den bliv ca 85 grader fast jag har en noctua nh-d14. volten var satt på 1,325 volt. Så jag satt mitt mål till 3,8 ghz istället, jag började med 1,3 volt och gick sedan ner efter jag hade klarat några timmar prime95. till slut så kom jag till stock volten och den funkar som den ska inge problem under stresstesterna eller nåt sånt är detta normalt eller? känns lite konstigt att komma så långt på stock volt.

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av MattEDattE:

Hej överklockade min i7 870 till 4 ghz men tyckte att den blev lite varm när jag stresstestade den den bliv ca 85 grader fast jag har en noctua nh-d14. volten var satt på 1,325 volt. Så jag satt mitt mål till 3,8 ghz istället, jag började med 1,3 volt och gick sedan ner efter jag hade klarat några timmar prime95. till slut så kom jag till stock volten och den funkar som den ska inge problem under stresstesterna eller nåt sånt är detta normalt eller? känns lite konstigt att komma så långt på stock volt.

Never mind. Blåskärm! var väl lite för bra för att vara sant ^^ aja bara att höja volten då

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås - VIK
Registrerad
Sep 2004

Som du redan gjort, prova dig fram med volten tills det fungerar!

A lot of truth is said in jest
i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB RAM - 1866Mhz | ASUS ROG STRiX GTX 1080 | ASUS ROG SWiFT
Vila i frid - Goodwin - Urban - Johan - Johannes - Dennis - Stiffy - Maj-Lis - Siv - Ginger
Black Box / Setup | 3DMark - (17644p)