Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011

Fläktarna knastrar :/

Köpte äntligen en ny fläktkontroller till mitt 800D fullt med Corsair AF performance edition 120mm fläktar, har 5 st. Och en standard fläkt kvar från chassiet. Jag kopplade in alla till den nya fläktkontrollen NZXT SENTRY MIX 6 ( http://www.inet.se/produkt/6909654/nzxt-sentry-mix-6-kanal-flaktkontroller ). Sedan när jag startar upp datorn så knastrar alla fläktarna, smått smått knaster. Jag kopplar ur alla fläktar förutom standard fläkten i chassiet och då upphör knastret. Så frågan är, kan jag göra något åt det eller ska jag skicka tillbaka fläktkontrollern ?

Behöver ni mer information så fråga! citera gärna så att jag ser om ni har skrivit något i tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Jag tror inte beror på fläktkontrollern.
Har läst någonstans att just dessa Corsairfläktar kan knastra vid nervoltning.

/GannTrader

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Mina gör också det, gör ingenting för min del. Ta isär propellern och smörj axeln och ev hjullager om corsair använder sådana i sina produkter, om du stör dig på ljudet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

det är fläktarna som ger ifrån sig konstiga ljud eftersom dom inte får så mycket ström som dom ska få egentligen.

MODERMODEM: Asus P8P67 PRO | i5 2500K @4.5GHz | 16GB RAM | R9 290 OC | 500GB SSD |
NAS 30TB: 8x3TB RAIDz2 | 2x3TB Mirrored | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av morxy49:

det är fläktarna som ger ifrån sig konstiga ljud eftersom dom inte får så mycket ström som dom ska få egentligen.

Men när jag höjer reglagen till max så låter dem fortfarande