Permalänk

Akuthjälp tack! H60 V2 kylpasta?

Hej!

Sitter och bygger. Sätter en 3770k på ett Asus P8Z77-I Deluxe med en Corsair Hydro H60 v2 till det. Frågan är: har jag glömt köpa kylpasta eller sitter det redan på blocket? Läste nånstans att det skulle ingå, men blev osäker nu när jag ska bygga ihop det. Nån som vet?

Permalänk

Det ska sitta på blocket! Dock är den inte mycket att hänga i granen, så mitt råd är att köpa till en tub arctic mx2 eller arctic silver!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det sitter på blocket förapplicerat så du behöver inte byta det. gör ändå inte stor skillnad om du byter det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Segt. Vill ju bli klar nu när jag börjat. Nåt man kan åtgärda i efterhand om man märker att den går varm?

Permalänk

Två helt olika svar. Vad gäller?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av farfarsbarnbarn:

Segt. Vill ju bli klar nu när jag börjat. Nåt man kan åtgärda i efterhand om man märker att den går varm?

Ja, då tar du bort kylaren, rengör kylare och CPU med någon typ av alkohol (inte vodka, snarare T-röd eller kemiskt ren bensin), lägger på ny kylpasta och sätter fast kylaren igen. Finns guider om detta.

Skrivet av farfarsbarnbarn:

Två helt olika svar. Vad gäller?

Jag kan inte svara på hur stor skillnaden är, men jag har kört både H60 och H2O 620 med originalpastan utan problem. Kör just nu en 2600K överklockad till 4 GHz och den går aldrig över 62 grader.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Enligt nya tester som det skrevs om i en tråd i förrgår, så är den förapplicerade bättre än både MX-2 och Silver.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Då kör jag på det som sitter på

Supertack för snabba svar! Kvällen är räddad.

Trevlig kväll!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av farfarsbarnbarn:

Då kör jag på det som sitter på

Supertack för snabba svar! Kvällen är räddad.

Trevlig kväll!

du kan alltid köpa eftermarknads kylpasta om du behöver något bättre.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Det ska sitta på blocket! Dock är den inte mycket att hänga i granen, så mitt råd är att köpa till en tub arctic mx2 eller arctic silver!

Helt totalt fel.

Dom har alltid förapplicerad pasta och pastan är inte dålig överhuvudtaget, den ligger mellan mx2 och mx4 åtminstånde på dom senare modellerna, byter du ut till artic silver5 eller mx4 tjänar du ca 2grader, till mx2 som du rekar förlorar man en grad, jag testade själv på min H60 och H70 med medföljande pasta och mx4, så man behöver inte byta ut pastan alls.

Permalänk
Medlem

Pasten som redan är applicerad är grymt bra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av farfarsbarnbarn:

Hej!

Sitter och bygger. Sätter en 3770k på ett Asus P8Z77-I Deluxe med en Corsair Hydro H60 v2 till det. Frågan är: har jag glömt köpa kylpasta eller sitter det redan på blocket? Läste nånstans att det skulle ingå, men blev osäker nu när jag ska bygga ihop det. Nån som vet?

Här har du en länk om du skulle behöva byta ngn gång i framtiden på sista sidan ser du vad jag använder för att rengöra/ta bort kylpastan med
#13303892

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk

[QUOTE="Bulltazar;13339388"]Helt totalt fel.

Dom har alltid förapplicerad pasta och pastan är inte dålig överhuvudtaget, den ligger mellan mx2 och mx4 åtminstånde på dom senare modellerna, byter du ut till artic silver5 eller mx4 tjänar du ca 2grader, till mx2 som du rekar förlorar man en grad, jag testade själv på min H60 och H70 med medföljande pasta och mx4, så man behöver inte byta ut pastan alls.[
Helt hundra på det? För när jag ägde min gamla h60 så sänktens tempsen med nästan 10c i load @4.4ghz när jag bytte till silverpasta.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.