Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

vilken dator undrar du över? du frågar om datorn är framtidssäker, men har två datorer?

Menar nog båda hehe

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av icuis:

men va kör du på low? jag kör med 660 ti, inte core i7 och kör på max med samma fps, och samma resolution

O fan, min CPU flaskar nog rätt så bra då, GTX 660 och GTX 660 TI ska väl bara skilja en sådär 10 FPS emligt ett test jag kolla

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Värt att köpa mig en FX-6300? Det är en väldigt bra flykt väg för mig, 1100 kr pröjsat och klart, FX-83x0 för såd'r 1400-1700 är väl värt men är less på att lägga ut så jädra mkt pengar på data delar så jag sparar gärna 400-500 kr, och det är ganska mkt för mig då mitt studiebidrag ligger på 1050 kr, har ingen inkomst..

Är det värt med en FX-6300? Vet att ni hellre skulle tagit en FX-8350 men jag har ganska snäv budget men i med att jag har ett GTX 660 så skulle väl FX-6300 räcka?
Det skulle vara perfekt isf

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antbob:

Värt att köpa mig en FX-6300? Det är en väldigt bra flykt väg för mig, 1100 kr pröjsat och klart, FX-83x0 för såd'r 1400-1700 är väl värt men är less på att lägga ut så jädra mkt pengar på data delar så jag sparar gärna 400-500 kr, och det är ganska mkt för mig då mitt studiebidrag ligger på 1050 kr, har ingen inkomst..

Är det värt med en FX-6300? Vet att ni hellre skulle tagit en FX-8350 men jag har ganska snäv budget men i med att jag har ett GTX 660 så skulle väl FX-6300 räcka?
Det skulle vara perfekt isf

FX-6300 är en mycket prisvärd uppgradering så den är inget kasst köp iaf enligt mig.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Man har inte prestandaproblem förrns man har prestanda problem.

Med det vill jag säga: Om du inte behöver uppgradera idag, behöver du inte uppgradera idag. Gör det när du väl måste det.

Duuh jag kan ju inte svara vettigt:

Oroa dig inte. Om BF4 inte fungerar tillräckligt bra, kan du ju köpa ny dator då. Betydligt bättre än att köpa "gammal" hårdvara idag för någonting som kommer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Man har inte prestandaproblem förrns man har prestanda problem.

Med det vill jag säga: Om du inte behöver uppgradera idag, behöver du inte uppgradera idag. Gör det när du väl måste det.

Duuh jag kan ju inte svara vettigt:

Oroa dig inte. Om BF4 inte fungerar tillräckligt bra, kan du ju köpa ny dator då. Betydligt bättre än att köpa "gammal" hårdvara idag för någonting som kommer imorgon.

Sant, blir att spara ihop till en FX-6300 eller en FX-83x0, får se vad jag känner för i slutändan, FX-83x0 vore best så jag kanske slipper uppgradera på ett tag, men FX-6300 räcker väl ganska långt den med iofs.
Som sagt, vi får se när det väl är dags, det kanske är lika bra att köra med mina 60-90 FPS som jag får i bf3 på low i 1920x1200p och ignorera CPU load som visas i Open hardware monitor och vänta tills det är dags för uppgradering, när BF4 elr ngt annat spel som jag vill spela kommit ut kanske en ny serie av CPU kommit ut dessutom, när jag tänker efter så håller jag med, jag har helt enkelt för bråttom

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Man är ju alltid sugen på nya prylar hehe.