Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Ps3 Slim psn ban

idag trodde jag att jag skulle gå upp i taket!

pratade med supportern och dom har gett mig en perm ban för accountsharing, va e det för idioti den enda som spelar är jag och min 5 åriga dotter.
det jag har möjlighet till är att slänga in en CFW.

Så vad kan man tänkas sälja konsollen för som inte går spela online med men som har möjlighet till 3.14FW...

tycker det är så jävla tragiskt att behandla sina kunder såhär..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av wolf_edition:

idag trodde jag att jag skulle gå upp i taket!

pratade med supportern och dom har gett mig en perm ban för accountsharing, va e det för idioti den enda som spelar är jag och min 5 åriga dotter.
det jag har möjlighet till är att slänga in en CFW.

Så vad kan man tänkas sälja konsollen för som inte går spela online med men som har möjlighet till 3.14FW...

tycker det är så jävla tragiskt att behandla sina kunder såhär..

Hur kan du få det om bara ni spelar. Har du inte delat konto så har du inte... Antar att de har bevis för det, och i så fall får du fråga efter det. Med tanke på att du drar upp CFW så känns det dock som det är en del som du inte berättar...

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Sony kan inte stava till kundsupport på något språk.

Jag pratade med dem en gång och frågade om drivrutiner till en kamera jag köpt, de tyckte jag skulle köpa programvara för ett par tusen istället.
Jag köpte en PS3 av Sony, den gick sönder av en TVINGAD PATCH.... vid kontakt med den så skulle jag själv bekosta reparation.

Sony <3

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

när jag pratar om CFW så är jag väl insatt i vad som sker, min ps3 fat hade jag CFW i men använde aldrig mitt konto till den. så dom har inga som helst bevis för detta såvida inte någon stjärna hackat mitt konto.

Dom påstår att jag loggat in för många gånger från olika konsoller.

jag har begärt att få bevis så vi får se när och om det kommer något.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151306149661875&set=...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av wolf_edition:

när jag pratar om CFW så är jag väl insatt i vad som sker, min ps3 fat hade jag CFW i men använde aldrig mitt konto till den. så dom har inga som helst bevis för detta såvida inte någon stjärna hackat mitt konto.

Dom påstår att jag loggat in för många gånger från olika konsoller.

jag har begärt att få bevis så vi får se när och om det kommer något.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151306149661875&set=...

Du har förmodligen fått ditt konto stulet/hackat och därför fått en ban. Borde dock inte vara så svårt att fixa

PS. Detta är en av anledningarna jag älskar Xbox Safeguard. Får sms för verifiering av köp, login på ny konsoll etc etc

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer