Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Då har Blizzard visat Hearthstone på PAX East i Boston.
Vad tycker folket?

http://eu.battle.net/hearthstone/en/

Permalänk
Inaktiv

spelar hellre Magic The Gathering. De har, till skillnad från Blizzard, bra konstnärer.

Permalänk
Medlem

Magic: The Gathering är bäst!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Att göra hela konceptet digitaliserat tar bort det som är roligt med kortspel, spelar ingen roll hur stor användarbas som finns att tillgå.

Permalänk
Medlem

Satt och kollade streamen och hoppades på ett oldschoolspel med nya kläder typ
The Lost Vikings eller Rock'n Roll Racing men istället fortsätter de på WoW och
släpper ett jäkla kortspel!

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

Här är EU versionen av hemsidan. Beta kommer till sommaren och spelet skulle släppas i år tydligen.

http://eu.battle.net/hearthstone/en/

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Hedersmedlem

Det är gratis i alla fall, värt ett test. Simpla spel brukar ändå vara rätt så roliga men det återstår väl att se hur bra de implementerar det här med microtransaktioner. Man vill ju inte betala ett enda öre för virtuella kort

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Kanske kul någon timme eller så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag får lite Pay2win vibbar iaf..=/

Permalänk
Medlem

iPad och F2P skapar ett lite intresse hos mig.
Viktigt att se till att det inte blir pay2win.

Permalänk
Medlem

Spelar inte kortspel men när det är Warcraft universumet och gratis så är jag i alla fall redo att testa det. Man vet ju aldrig om man snubblar över en guldklimp!

Permalänk

Tycker det verkar roligt, däremot hoppas jag booster pack, eller vad deras motsvarighet till det kommer vara inte blir alltför dyra. MTGO är kul som fasen, men alldeles för dyrt om man inte jobbar

F.ö. så var det första jag tänkte på när jag såg spelet mojangs scrolls. Gissar på att blizzard går segrande ur den striden.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Nu när betan är live(för de lyckliga få) så undrar jag om inte spelet kommer att släppas inom de närmsta veckorna.

Jag har suttit ett par dagar och kollat på Day9,TB och Huskys videos och spelet ser bra polerat ut.

MtGO har fortfarande en stor plats i mitt nördhjärta men Hearthstone och BF4 kommer att äta upp mycket av min fritid i vinter.

Någon annan som är taggad?

Permalänk

Det verkar helt okej men det kommer troligtvis bli pay2win, i alla fall när man kommer upp i högre level.

Permalänk
Medlem

1 vecka är det roligt sedan när man maxat allt man kan utan att betala så tar det stopp i rankingen och det blir svårt att vara i toppen då de som köpt uber packs oftast vinner (men inte alla gånger).
Kanske det kommer en icke P2W ladder isf lär det bli roligt i längden.

givetvis kommer man rätt långt utan att betala nu i början då många är ovetandes om spelet, senare då majoriteten lärt sig taktiker och hur saker och ting fungerar så blir det givetvis annorlunda.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av raabmeister:

Det verkar helt okej men det kommer troligtvis bli pay2win, i alla fall när man kommer upp i högre level.

Nja. Det finns ju drafts också vilket kostar ~2 dollahs.

Men visst, pengar är en faktor i "constructed".

Nåt måste man ju slänga sina surt förvärvade korvören på.

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta verkar vara extremt intressant, särskilt med tanke på att det kommer till Ipad. Att den använder WoW IP är en extremt välkommen nostalgitripp. Sett någon video, upplever tiden då man slog upp ögonen i Mulgore som en liten (stor?) tjur och inte hade någon aning om vad man skulle göra.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har en beta nyckel så tar jag glatt emot den och streamar spelet lite. (skicka PM)

För er som gillar kortspel så finns det ett spel som heter SolForge som är gratis på steam. mycket simplare än Magic och allt, men det är fortfarande rätt oki tidsfördriv.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

spelar hellre Magic The Gathering. De har, till skillnad från Blizzard, bra konstnärer.

Måste bara kommentera på detta.

Du påstår alltså att utvecklaren av den största och mest kompletta digitala världen i ett spel någonsin inte har bra konstnärer? Ett spel som mer än 15 miljoner har spelat, och du menar på att deras designers och konstnärer som skapar bilder som

eller filmer som

För att nämna några saker.

Dessa påstår du alltså är gjorda av dåliga konstnärer? Eller har jag misstförstått?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar grymt kul. Dessutom är det inte så dyrt. Magic The Gathering är också en favorit till mig, men alldeles för dyrt att hålla på med. Förhoppningsvis lyckas Blizzard göra Heartstone långvarit osv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Tycker det verkar grymt kul. Dessutom är det inte så dyrt. Magic The Gathering är också en favorit till mig, men alldeles för dyrt att hålla på med. Förhoppningsvis lyckas Blizzard göra Heartstone långvarit osv.

He he hee.

Jo jag har plöjt ner några månadslöner i MtG. Hearthstone ser ut att bli bra billigt jämförelsevis.

Hur som helst så kommer jag att köra Blizzards nya mästerverk så fort jag får tillfälle.

Permalänk

Verkar vara ett jäkla grindande för att få nya kort i betan (om man inte köper boosters), vet inte ifall man kommer tappa lusten av bara den anledningen, men jag väntar med spänning på europe-betan.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

The Arena verkar fungera som MtG's drafts.

Ser riktigt snuckert ut.

Europa-beta.nu tack!

Permalänk

Är inte alla CCG's lite P2W? Det hade varit rättså tråkigt om vanliga commons var lika bra som Rares. Och för att få många bra rares så måste man lägga en hel del pengar precis som i icke digitala rollspel. I Hearthfire så kan man iallafall få gratiskort till skillnad från i verkligheten där du måste köpa allt.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Är inte alla CCG's lite P2W? Det hade varit rättså tråkigt om vanliga commons var lika bra som Rares. Och för att få många bra rares så måste man lägga en hel del pengar precis som i icke digitala rollspel. I Hearthfire så kan man iallafall få gratiskort till skillnad från i verkligheten där du måste köpa allt.

Det stämmer att man kan låsa upp/köpa alla kort utan att spendera en krona om jag förstår det rätt. Men givetvis tar det längre tid.
En bra modell anser jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ännu en riktigt underhållande och lång video av arena-spel.

Permalänk

Undra när EU-betan kommer?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Undra när EU-betan kommer?

vem vet, "soon (tm)" antagligen

från Hearthstones FAQ:

Citat:

I don’t live in the US; can I still participate in the beta test?
We hope to launch a beta test in other game regions after the initial beta-test launch in North America, but we don’t have any specifics to announce at this time. Stay tuned for updates.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Undra när EU-betan kommer?

Skulle gissa på när dom översatt hela spelet till Tyska, Ryska och Franska..

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Nu har jag ju inte lirat det så himla länge, men när den här typen av spel kommer upp så kan jag inte tycka annat än att Poxnora är helt överlägset. Synd att de inte har en större spelarbas dock. Då kanske de hade kunna ha lite "flashigare" grafik/konst på själva spelmotorn, men tyckte nog att spelbrädet var riktigt snyggt ändå medan jag spelade det för 1 år sedan och tidigare.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch