Inte längre admin i Windows?

Permalänk

Inte längre admin i Windows?

Hej! Ikväll hände något konstigt. Jag verkar ha blivit "en vanlig användare" i Windows utan att jag har gjort någonting. Det här är vad som hänt:
Jag kom tillbaka till min dator efter att jag kollade på TV och jag laddar ner en ny plugin till Battlelog. Jag dubbelklickar på filen och den vanliga ruta kommer upp när man ska installera ett program med en "ja" och en "nej" knapp. Men jag kan inte trycka på "ja" knappen och en bit över det står det "fortsätt genom ata skriva in ett administratörslösenord och klicka Ja." men det går inte att skriva in det någonstans....

Någon som vet hur man löser det här eller måste jag ominstallera Windows? Mvh

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv

Prova köra webbläsaren som administratör eller byta webbläsare. Vad kör du för version av Windows, och vad för webbläsare?

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Prova köra webbläsaren som administratör eller byta webbläsare. Vad kör du för version av Windows, och vad för webbläsare?

Jag kör Windows 8 64-bit. Det är alltså inte webbläsaren det är fel på utan jag har ingen tillgång alls till 'administratörprivilegier' i hela Windows.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FudgieCars:

Jag kör Windows 8 64-bit. Det är alltså inte webbläsaren det är fel på utan jag har ingen tillgång alls till 'administratörprivilegier' i hela Windows.

Har du testat att högerklicka på filen och välja "Kör som administratör"?

Permalänk
Skrivet av snajk:

Har du testat att högerklicka på filen och välja "Kör som administratör"?

Problemet är att när den rutan kommer upp där man kan trycka "ja" eller "nej" så kan jag bara trycka på "nej"

Ominstallerade Windows förrgår kväll så nu funkar allt som vanligt iallafall

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!