Permalänk
Medlem

Råd ang. uppgradering.

Tjena alla PC gurus!

Jag sitter och försöker uppdatera mig vad jag skall köpa, för jag behöver verkligen uppgradera min dator. Men sedan jag uppgraderade senast har ju marknaden exploderat känns det som iaf. och jag har totalt noll koll vad som är bra nuförtiden. Så jag skulle behöva lite hjälp att hitta i denna djungel av kort, processorer och övrigt. Så vi börjar med det jag skall använda datorn till och önskemål av systemet så blir det nog lättare för er att hjälpa mig.

1. Pga att datorn står precis sidan om mig på skrivbordet behöver den vara så tyst som möjligt och jag skulle vilja fortsätta använda mitt tower som jag har nu dvs. Fractal Design Define R4 Arctic White.
2. Datorn kommer att användas till allt vanligt som surf, film mail, m.m. Men även till rendering i Maya och att spela lite spel (Läs Skyrim) för det är nästan det enda spelet jag spelar på datorn.
3. Budgeten är ganska small just nu pga att jag är emellan jobb så att säga. Så det är en faktor som också spelar in.

Så det jag har kommit fram till är att jag troligtvis kommer att behöva köpa mig en ii5 3570K eller i7-3770K processor någon sorts vattenkylnings kit, sedan en 8 eller 16GB minne men mycket mer vet jag inte.

Så vad skulle ni rekommendera att jag skall köpa för processor, vattenkylnings kit, minnen?
Och jag antar att jag behöver ett nytt grafik grafikkort också pga att det har väl kommit säkert ett par "hundra" bättre kort än det 4850X2 jag har idag.

Vore tacksam om ni har budget och och ljud nivå önskemålen i åtanke i era förslag.

/Tozze

Permalänk

Lite hjälp på traven i a f. När det gäller grafikkortet kolla bifogad lista http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-revi...
Du bör gå upp minst tre steg för att det skall vara värt, d v s GTX680/HD7970.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Tack för infon och länken.

Med tanken på min strama ekonomi just nu så blir det nog att behålla grafikkortet ett tag till och uppgradera det senare. Tyvärr tycker jag att mitt 4850x2 väsnas väldigt mycket och låter som f*n! Men jag får väl försöka mig på en ful mod eller något, som gör att det blir tystare.