Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Hur i hela friden?

Alltså hur kommer det sig att någon skrämt upp i5-2400 i 4,1 Ghz då den inte är en K modell? http://valid.canardpc.com/search/search.php?psn=496e74656c285...

hittade detta i misstag, nån får gärna berätta hur man skall gå tillväga Gissar att man inte trixxar med multipeln efter som den är 38 för alla, alltså med klockfrekvensen i sig självt. Men hur detta skall göras övergår mitt förstånd. det är ju baseclocken som måste unlockas till högre än 105 som är max. Detta fenomen kallas väl BLCK men då har jag förstått att det även höjer frekvensen på PCI-E och RAM och riskerar att helt förstöra komponenter. Lönar sig detta ens överhuvudtaget?

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Klicka på en av länkarna så ser du vilka inställningar som använts.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av giplet:

Klicka på en av länkarna så ser du vilka inställningar som använts.

FATTAR jag v'l själv, daah, mer hur man ska ändra dessa inställningar

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av TontteJooi:

FATTAR jag v'l själv, daah, mer hur man ska ändra dessa inställningar

Att överklocka med BCLK är dock inte att rekommendera.

|M5A99X EVO|PH-TC14PE_OR|FX-8320@4,7GHz|Sapphire Radeon HD 7870 2GB@1135MHz/1250MHz|Corsair 8GB Value Select|Corsair TX 650w|CM Storm Enforcer|
I am the cheshire cabbage. Worship me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

den maximala turbon på lite värre moderkort som maximus iv går väl högre än enklare moderkort ?
dessutom kan nog det vara på en kärna istället för alla 4
kan dock vara den extra ökningen på den andra bussen till 108 som styr det hela. dock så ökar den på allt annat som ramminnen pci och pci e bussen så det är inte sådär jättebra och göra heh blir inte så stabilt heller för den delen

AMD Phenom II x6 1090T @3.5 ghz. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.