Apple kan arbeta på egen 4K UHDTV

Permalänk
Medlem

4K material på en 4K TV är skillnad, det vet alla som sett med egna ögon.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förstod jag fel? När man tittar på Tech spec så står det inte OLED utan bara LED (samt LED Plus). Är det en OLED eller ej?
Fast vi kanske inte ens pratar OLED från första början :< Är nog lite trött.

LG tvn är en "vanlig led".
Vad jag vet går det inte att få tag i 4k Oled tvs idag och att Apple skulle hoppa på oled-tåget är väldigt osannolikt. De ligger sällan i framkant av tekniken...

Dock har både Sony o Panasonic lovat 4K OLED under 2013, vill inte tänka på vad dessa apparater kommer kosta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

LG tvn är en "vanlig led".
Vad jag vet går det inte att få tag i 4k Oled tvs idag och att Apple skulle hoppa på oled-tåget är väldigt osannolikt. De ligger sällan i framkant av tekniken...

Dock har både Sony o Panasonic lovat 4K OLED under 2013, vill inte tänka på vad dessa apparater kommer kosta...

Ok, då fattade jag fel Tack för förklaringen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Med tanke på dina krav så blir jag lite nyfiken på vad du har nu

En billig 60" LG plasma. Storleken känns bra, ska det vara ännu större borde en projektor vara ett bättre alternativ. De problemen som den har känns inte tillräckligt stora för att byta till en lika stor apparat med samma upplösning. Om den pajar så hamnar man ju i en knivig sits dock..

Permalänk
Medlem

De senaste två åren eller så har det varit konstant uppdaterade rykten om deras TV och deras billigare iphone-version.
Finns det verkligen fortfarande nyhetsvärde i samma gamla rykten i ny kostym?

Permalänk
Medlem

Undra om Apple kommer köra med deras favorit format 16:10

Permalänk
Medlem

Behöver inte 4K. Möjligtvis jag skaffar 4K till projektor senare men på mina små tvapparater under 70" så kan det kvitta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Ryktena om att Apple är på väg att släppa en egen tv-apparat vägrar att dö ut. Nu talas om det en UHDTV med tal- och rörelsestyrning mot slutet av 2013 eller i början av 2014.

Läs artikeln

Apple arbetar inte på en egen TV utan på en TV tillverkad av Sharp men med Apple-loggan på. Ganska dumt av Apple att inte använda sig av Samsung-paneler, som ger så mycket bättre bild.

Jag kör vidare med 8 eller 9-serien hos Samsung som kör med deras bästa panel, finns ingen anledning att skaffa sig en från Apple. Det vore som att köpa en skit-TV från B&O bara för designens skull fast den presterar som skit och har blyvikter i fjärren för det ska kännas som om det vore bättre kvalitet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Apple arbetar inte på en egen TV utan på en TV tillverkad av Sharp men med Apple-loggan på. Ganska dumt av Apple att inte använda sig av Samsung-paneler, som ger så mycket bättre bild.

Jag kör vidare med 8 eller 9-serien hos Samsung som kör med deras bästa panel, finns ingen anledning att skaffa sig en från Apple. Det vore som att köpa en skit-TV från B&O bara för designens skull fast den presterar som skit och har blyvikter i fjärren för det ska kännas som om det vore bättre kvalitet...

Jag håller med dig stort sett men jag kan inte vara nåt annat än nyfiken också då sharp slog ihop sig med pioneer när dem la ner sig plasmaverksamhet. Det är kanske nu frukten av det samarbetet kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixelpuke:

Det kommer ju att vara ett halvätet äpple på den, då bara MÅSTE jag köpa en!

Nej, men för att vara seriös så har jag börjat snegla på tunnare och större grejer men självklart så vill jag inte ha något som är märkbart sämre än Kuron. Så jag skulle ju knappast köpa en 4K-tv från Apple om det är sämre bildkvalitet och svärta än i Kuron.

Det enda som har bra svärta är förutom Plasma en OLED, en LCD kan aldrig få den där riktigt djupa svärtan. Visst kan vissa toppmodeller komma en bit på vägen, men det blir aldrig perfekt med LCD. Och det vore väldigt konstigt om Apple skulle satsa på en i princip död teknik som LCD är. Samsung tex har ju som bekant knoppat av sin LCD-avdelning och forskar ingenting längre på den tekniken. Plasmorna läggs oxå ner till höger och vänster, nu kommer det vara OLED som gäller för stunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicis:

Jag håller med dig stort sett men jag kan inte vara nåt annat än nyfiken också då sharp slog ihop sig med pioneer när dem la ner sig plasmaverksamhet. Det är kanske nu frukten av det samarbetet kommer?

Haha ja det har du kanske rätt i, äpplet faller från trädet.

Jag hoppas att dom har något på gång, även om jag gillar Samsung så vill jag ändå ha en del att välja mellan. Mina ungar måste ju tex inte ha den bästa skärmen på sina apparater, där duger det lätt med en billigare LG, eller vilket annat märke som helst som har hyfsad bild för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spaceslee:

Äsch, vad snackar du om? Kommande Mac Pro kommer bli da shit och den kommer så klart snart

Meh, Mac Pro kan väl inte vara det som lyfter Apple i år? även fast det är en intressant produkt. Apple är ett stort företag som måste vara lite aggressiva med sin produktportfölj

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983