Permalänk
Medlem

vattenkylningsproblem

Hej

Jag har ett otroligt underligt problem med min vattenkylning. När jag inte kör något program så ligger temperaturen på ca 45-50 och när jag ska spela
så stiger den i taket till 90 grader. Pumpen går och har ingen luft som värmer.

Jag har två tankar och en pump. Pumpen pumpar via CPU sen till GPU till Tank 2 till Pump till Kylare Tank 1 till CPU. Har funderat om det kan bero på att jag har två tankar och vattnet går runt snabbare med en tank och kyler bättre då.

En annan sak kan också vara är att när jag kollar med SpeedFan så går CPU usage från 4% till 50% direkt och pga så blir CPUn varm och skickar varmt vatten till GPUn.

Vad är fel?! HJÄLP!

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk

Trollar du eller vad? Två tankar?? Luft som inte värmer?

Du får nog beskriva vad du har för radiator, pump, CPU block, GPU block, fläktar m.m. i kylsystemet. Du bör även specificera CPU och GXF-kort.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk

Har du ingen radiator? Isf. så borde du tömma den på luft och se till att vattenflödet går åt rätt håll i cpu block.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

hur stor radiator/kylare har du? Har du kollat så cpu-blocket sitter rätt monterat med kylpasta? Har själv två tankar så det ska inte vara problemet. Hur stor pump har du, är det några kraftiga böjar som hindrar flödet?

Permalänk
Medlem

Bild på ditt vattenkylnings loop tack!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa347:

hur stor radiator/kylare har du? Har du kollat så cpu-blocket sitter rätt monterat med kylpasta? Har själv två tankar så det ska inte vara problemet. Hur stor pump har du, är det några kraftiga böjar som hindrar flödet?

Har en 200mm radiator, inga kraftiga böjar. Lite trist men är inte helt hundra om vad det är för pump. Kikar på det i morgon och fixar bild på systemet.

Skickades från m.sweclockers.com