Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Jan 2008

vattenkylningsproblem

Hej

Jag har ett otroligt underligt problem med min vattenkylning. När jag inte kör något program så ligger temperaturen på ca 45-50 och när jag ska spela
så stiger den i taket till 90 grader. Pumpen går och har ingen luft som värmer.

Jag har två tankar och en pump. Pumpen pumpar via CPU sen till GPU till Tank 2 till Pump till Kylare Tank 1 till CPU. Har funderat om det kan bero på att jag har två tankar och vattnet går runt snabbare med en tank och kyler bättre då.

En annan sak kan också vara är att när jag kollar med SpeedFan så går CPU usage från 4% till 50% direkt och pga så blir CPUn varm och skickar varmt vatten till GPUn.

Vad är fel?! HJÄLP!

Väldigt tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2009

Trollar du eller vad? Två tankar?? Luft som inte värmer?

Du får nog beskriva vad du har för radiator, pump, CPU block, GPU block, fläktar m.m. i kylsystemet. Du bör även specificera CPU och GXF-kort.

4770k (L315B362) std Clock med Supermercy Clean CSQ| Asus Gryphon Z87 | GTX 780 WC | G.Skill Ares 4x4GB DDR3 @2000Mhz | Newton R3 600W (Kan förstöra CPUn!) | Define R4 (Använd INTE fläktkontrollern) | 840 EVO 250GB | WD 2TB | ThermoChill PA140.3 | Phobya DC12-220 @ 5v | Benq XL2720z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo
Registrerad
Okt 2005

Har du ingen radiator? Isf. så borde du tömma den på luft och se till att vattenflödet går åt rätt håll i cpu block.

Burk: Asus Rampage Extreme V x99, i7 5960x @4500mhz, cache 4300mhz, G.SKill ddr4 3200 mhz quad 16gig, 1st EVGA 980ti + EK @1551mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Asus PB278, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman 400i + EONE MK2 Muses

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2004

hur stor radiator/kylare har du? Har du kollat så cpu-blocket sitter rätt monterat med kylpasta? Har själv två tankar så det ska inte vara problemet. Hur stor pump har du, är det några kraftiga böjar som hindrar flödet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Bild på ditt vattenkylnings loop tack!

| InWin 303 | MSI X99A MPOWER | Intel Core i7-5930K | 32GB Corsair Vengeance LPX | Nvidia GeForce GTX Titan XP | 240GB HyperX Predator M.2 | 500GB Samsung 850 EVO | Asus PG279Q | Vattenkylning | Mayflower Objective2/ODAC | Sennheiser HD700 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Alfa347:

hur stor radiator/kylare har du? Har du kollat så cpu-blocket sitter rätt monterat med kylpasta? Har själv två tankar så det ska inte vara problemet. Hur stor pump har du, är det några kraftiga böjar som hindrar flödet?

Har en 200mm radiator, inga kraftiga böjar. Lite trist men är inte helt hundra om vad det är för pump. Kikar på det i morgon och fixar bild på systemet.

Skickades från m.sweclockers.com