Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Corsair AF/SP Fans!

Hejsan!
Jag sitter och väntar på att juni månad ska slå in och Haswell finns i butikerna..
Är tänkt att jag ska uppgradera i sommar. Och byta ut moderkort/cpu/minnen och cpu kylare..

Och jag är ganska säker på att jag kommer och köra på Corsair H100i, även funderat på Corsair H110. Men nackdelen är ju att man inte får tillgång till corsairs programvara, samt Volt/rpm knappen till fläktarna..

Men iaf.. Oavsett vilken kylare de blir så ska jag skaffa in 2st fläktar som ska agera pull på radiatorn.. Har ett Silverstone Raven02.. Idag har jag en NorthQ 3590, som också är en 240mm radiator, placerad ovanför 180mm fläktarna i botten av chassit och sen Noctua fläktar som pull fläktar.. De ska se likadant ut med den nya kylaren, och tänkte köpa in nya fräscha fläktar..

Tycker att Corsairs AF/SP fläktar är sjukt snygga.. Och jag tänkte köpa in Corsair SP 120/140mm fläktar, beroende på om de är H100i eller H110 jag kör på..

Men nu till frågan:
Dom olika ringarna med som medföljer fläktarna i olika färger, kan man placera dom på båda sidorna om fläkten? Om inte så hamnar ju ringarna mot radiatorn och dom blir inte synliga, då är ju inte fläktarna lika intressanta längre.. Har du Corsair AF/SP fläktar? Kan man köra dom färgade "ringarna" på båda sidorna om fläkten?

Tack på förhand!

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 17

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gemla
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av SweSparky:

Hejsan!
Jag sitter och väntar på att juni månad ska slå in och Haswell finns i butikerna..
Är tänkt att jag ska uppgradera i sommar. Och byta ut moderkort/cpu/minnen och cpu kylare..

Och jag är ganska säker på att jag kommer och köra på Corsair H100i, även funderat på Corsair H110. Men nackdelen är ju att man inte får tillgång till corsairs programvara, samt Volt/rpm knappen till fläktarna..

Men iaf.. Oavsett vilken kylare de blir så ska jag skaffa in 2st fläktar som ska agera pull på radiatorn.. Har ett Silverstone Raven02.. Idag har jag en NorthQ 3590, som också är en 240mm radiator, placerad ovanför 180mm fläktarna i botten av chassit och sen Noctua fläktar som pull fläktar.. De ska se likadant ut med den nya kylaren, och tänkte köpa in nya fräscha fläktar..

Tycker att Corsairs AF/SP fläktar är sjukt snygga.. Och jag tänkte köpa in Corsair SP 120/140mm fläktar, beroende på om de är H100i eller H110 jag kör på..

Men nu till frågan:
Dom olika ringarna med som medföljer fläktarna i olika färger, kan man placera dom på båda sidorna om fläkten? Om inte så hamnar ju ringarna mot radiatorn och dom blir inte synliga, då är ju inte fläktarna lika intressanta längre.. Har du Corsair AF/SP fläktar? Kan man köra dom färgade "ringarna" på båda sidorna om fläkten?

Tack på förhand!

Finns inga SP140 bara AF140 z
Och ringarna passar bara på en sida där fläckten tar in luft

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012

Om du vill ha tillgång till mjukvarustyrning på en H110 kan du ju köpa NZXT Kraken X60 - samma unit fast med NZXT-branding på. Sen finns ju tyvärr inte SP i 140mm-storlek. Sen om du skaffar en H100i med SP120-fläktar kan du ju montera dem så att de trycker ut luften istället - då ser du ringarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Gainward GTX770 2GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Microsoft Sidewinder X4 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Såg att fläktarna som medföljer H100i är ju SP fläktar utan ringarna.. Så jag tror att jag kommer köra på dom, fast sänka rpm med motstånd.. 2700rpm låter nog fan på tok förmycket.. Eller kanske går att sänka tillräckligt via mjukvaran..

Kan inte vända på fläktarna, då jag har push fläktar i chassit som är 180mm stora, placerar radiatorn ovanför dessa, sen ska jag ha fläktar ovanför radiatorn som pull för radiatorn, samtidigt som dom blåser på ramminnet och klockregulatorn.. Så har jag de idag.. Men kan itne använda min kylare idag till haswell.. Och de är dags och byta ut den..

kika i galleriet i sign så ser ni hur de ser ut idag.. och så ska de se ut med den nya kylaren och fläktarna..

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 17