Spelveckan: Bioshock – Infinite

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Bioshock – Infinite

Bioshock: Infinite och Battlefield 4 har onekligen varit de stora snackisarna i veckan. Square Enix förlorar sin VD och Company of Heroes 2 betan rullar snart ut.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja! har med mig kebab pizza, godis, läsk och chips!! Nej... Bara läser och kollar på videon istället.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker Bioshock verkar skruttigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Bara jag som tycker Bioshock verkar skruttigt?

Jag klarade för nån dag sen och jag får säga att alla 10/10 är inte korrekta i mitt huvud. Combaten är exakt som i de andra och storyn händer inget föräns i slutet.
Jag tycker spelet hade fungerat bättre som film

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat Bioshock Infinite än, men jag läste en kommentar på ett annat forum att storyn inte var lika bra som de tidigare. I de tidigare pusslades alla de dagböcker och annat som du plockat på dig under spelet ihop mot slutet och du fick en fullständig bild och förstod allt.
I Infinite är det mer åt det hållet att du måste spela igenom spelet en gång till för att förstå hur allt hänger ihop efter att du redan vet vad som händer i slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Jag har inte spelat Bioshock Infinite än, men jag läste en kommentar på ett annat forum att storyn inte var lika bra som de tidigare. I de tidigare pusslades alla de dagböcker och annat som du plockat på dig under spelet ihop mot slutet och du fick en fullständig bild och förstod allt.
I Infinite är det mer åt det hållet att du måste spela igenom spelet en gång till för att förstå hur allt hänger ihop efter att du redan vet vad som händer i slutet.

Är nog bättre att du testar spelet istället för att gå efter en kommentar på ett forum.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Även fast jag inte gillade Bioshock 2 så är jag sugen att spela Infinite

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Är nog bättre att du testar spelet istället för att gå efter en kommentar på ett forum.

Det han säger stämmer i stor grad. Personligen gillade jag inte Bioshock Infinite lika mycket som de föregående spelen. Spelet känndes repetetivt, storryn var flummig, FPS-elementen var medelmåttiga, magi-prylarna var tråkiga och det kändes som om en hel del av spelet var copy-paste. Dock inte sagt att det var ett dåligt spel, det finns en hel del saker som är bra med bsi, relationen mellan protaganisten och Elisabeth t.ex.

Permalänk
Avstängd

Bioshock Infinite suger bollar, serien har alltid varit B.
Samma skit om och om igen genom hela spelet.
Ingen rolig story, konstiga slut, och deprimerade spelare.
Lägg ner serien, detta spel var sista droppen.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Brodern min ger stark kritik mot spelet. han tycker det suger dase jämfört med de andra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Bioshock infinite är mycket skoj! Den enda jag vill klaga på att det är alldelles för lätt :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jooakim:

Även fast jag inte gillade Bioshock 2 så är jag sugen att spela Infinite

Det är inte samma studio som ligger bakom bioshock2 som de båda andra, bioshock och bioshock infinite är många resor bättre om du frågar mig, storryn är otroligt komplex och bra.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Brodern min ger stark kritik mot spelet. han tycker det suger dase jämfört med de andra

hur gammal är din broder? Jag kan tänka mig att storryn är något för komplex för att yngre spelare skall kunna hänga med i den, så bortser man från storryn (som är mycket mer komplex än i de båda tidigare spelen) så blir nog de båda tidigare spelen minst lika bra.

Skrivet av krigarkungen:

Bioshock infinite är mycket skoj! Den enda jag vill klaga på att det är alldelles för lätt :/

Håller med, dock så kan man genom att klara ut spelet på hard, eller genom att skriva in en kod, låsa upp ytterligare en svårighetsgrad.

Skrivet av FERGUS:

Jag har inte spelat Bioshock Infinite än, men jag läste en kommentar på ett annat forum att storyn inte var lika bra som de tidigare. I de tidigare pusslades alla de dagböcker och annat som du plockat på dig under spelet ihop mot slutet och du fick en fullständig bild och förstod allt.
I Infinite är det mer åt det hållet att du måste spela igenom spelet en gång till för att förstå hur allt hänger ihop efter att du redan vet vad som händer i slutet.

Att storryn är mer invecklad än tex cod är väll en bra sak? Personligen så älskar jag att man måste tänka efter för att få allt att gå ihop.

Skrivet av RambOFreAc:

Bioshock Infinite suger bollar, serien har alltid varit B.
Samma skit om och om igen genom hela spelet.
Ingen rolig story, konstiga slut, och deprimerade spelare.
Lägg ner serien, detta spel var sista droppen.

Vad är det du inte gillar med bioshock?

Skrivet av Fuusko:

Bara jag som tycker Bioshock verkar skruttigt?

Spela det, du kommer inte att ångra dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Sex inlägg på raken
Permalänk

Tycker det är skitbra! dock så märker jag en del framedrops ibland å då kör jag med ett Titan! något nvidia måste fixa till lite snabbt men förmodligen som alltid kommer alla optimeringar när man har klarat det å inte tänker köra det mer. Men så är det ju... tar sin tid tyvärr :/ (kör senaste drivruitinerna vid detta datum för er som kommer fråga). Rekomendera det hur som helst! men har inte haft någon erfarenhet av tidigare titlar i serien.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Skrivet av FERGUS:

Jag har inte spelat Bioshock Infinite än, men jag läste en kommentar på ett annat forum att storyn inte var lika bra som de tidigare. I de tidigare pusslades alla de dagböcker och annat som du plockat på dig under spelet ihop mot slutet och du fick en fullständig bild och förstod allt.
I Infinite är det mer åt det hållet att du måste spela igenom spelet en gång till för att förstå hur allt hänger ihop efter att du redan vet vad som händer i slutet.

Låter sjukt spännande!

Permalänk
Snusfri

Hoppas Square Enix släpper någon DLC med nya uppdrag eller en uppföljare snart nog till Hitman, efter att ha spelat igenom det X antal gånger så vill man ha nya uppdrag

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Metal Gear Solid 5?
Utan Kojima?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Går att få under steam priset. Bara att skaffa det på webhallen istället.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ppoolliiss:

Går att få under steam priset. Bara att skaffa det på webhallen istället.

Om man köper bioshock på webhallen, går det att registrera serienummret på steam och ladda ner vid nyinstallation därifrån i framtiden? Sjukt sugen på att spela det men vill gärna ha mina spel samlade och nedladdningsbara på steam hellre än på en eller några utslitningsbara DVD-skivor. Sitter för närvarande på en långsam mobil 3g uppkoppling och har inte möjlighet att ta det genom steam..

Permalänk
Medlem

Trevlig lördag med lite spelnyheter.

Ser mycket fram emot Battlefield 4, GTA V och CoH2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av retro123:

Om man köper bioshock på webhallen, går det att registrera serienummret på steam och ladda ner vid nyinstallation därifrån i framtiden? Sjukt sugen på att spela det men vill gärna ha mina spel samlade och nedladdningsbara på steam hellre än på en eller några utslitningsbara DVD-skivor. Sitter för närvarande på en långsam mobil 3g uppkoppling och har inte möjlighet att ta det genom steam..

Jag skulle rekomendera Greenmangaming.com, där är priserna i dollar och nästan alltid är det billigare än exempelvis Steam. Dessutom så slipper du dvd-skivorna.

edit: man köper alltså en steam-kod för spelet där, ifall det var oklart.

Permalänk
Skrivet av ppoolliiss:

Går att få under steam priset. Bara att skaffa det på webhallen istället.

Skrivet av anon120994:

Jag skulle rekomendera Greenmangaming.com, där är priserna i dollar och nästan alltid är det billigare än exempelvis Steam. Dessutom så slipper du dvd-skivorna.

edit: man köper alltså en steam-kod för spelet där, ifall det var oklart.

japp precis där köpte jag det 298kr totalt å fick jag med The darkness2+ bioshock (första) + xcom enemy unknown så ingen dålig deal!!! förbokade så vet inte om det fortfarande gäller.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon120994:

Jag skulle rekomendera Greenmangaming.com, där är priserna i dollar och nästan alltid är det billigare än exempelvis Steam. Dessutom så slipper du dvd-skivorna.

edit: man köper alltså en steam-kod för spelet där, ifall det var oklart.

Jo men för tillfället så vill jag ju ha DVD-skivorna då jag som sagt sitter på en mobil uppkopling, inte ens 4g..
I framtiden så vill jag dock ha spelet tillgängligt nedladdningsbart genom steam. Är det så det fungerar även om jag tex köper bioshock genom webbhallen på fysiskt media?
Bara att slå in serienummret i steamklienten och även ha det tillgängligt genom nedladdning därifrån?

Edit: någon borde ju veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Jag klarade för nån dag sen och jag får säga att alla 10/10 är inte korrekta i mitt huvud. Combaten är exakt som i de andra och storyn händer inget föräns i slutet.
Jag tycker spelet hade fungerat bättre som film

Nu har jag inte klarat spelet än men det är min åsikt om det med hittills. Striderna blev snabbt tröttsamma imo och nu sitter jag mest och suckar när jag märker att det är dags för en större strid igen men jag fortsätter att spela ändå för att se vad som händer i storyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jo men för tillfället så vill jag ju ha DVD-skivorna då jag som sagt sitter på en mobil uppkopling, inte ens 4g..
I framtiden så vill jag dock ha spelet tillgängligt nedladdningsbart genom steam. Är det så det fungerar även om jag tex köper bioshock genom webbhallen på fysiskt media?
Bara att slå in serienummret i steamklienten och även ha det tillgängligt genom nedladdning därifrån?

Edit: någon borde ju veta?

Köpte Skyrim CE boxen å har ominstallerat spelet (utan att använda DVD:n) säkert 2 - 3 gånger från Steam, utan några problem. Till å med ominstallerade Dungeon Siege 3 för någon vecka sen utan att använda skivan.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seville57:

Köpte Skyrim CE boxen å har ominstallerat spelet (utan att använda DVD:n) säkert 2 - 3 gånger från Steam, utan några problem.

Tack för ett svar på min fråga! Borde ju vara samma med bioshock då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tack för ett svar på min fråga! Borde ju vara samma med bioshock då.

Ja, inga problem. Kul att kunna hjälpa till. Har själv köpt Bioshock Infinite för några dar sen.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ännu en titel (CoH2) som tvingar en att använda Steam om man vill spela. Suck.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot Bioshock och ville verkligen gilla det, men tycker spelet mest känns repetitivt, tråkigt och buggigt trots en hel del tweakande i filerna, både i CF och SLI.

Permalänk
Medlem

Tycker Bioshock är helt fantastiskt, efter att jag klarade ut det igår natt var jag en våt pöl på golvet. Helt fantastiskt men det kräver att man som spelare kan leva sig in i världen, känna empati för karaktärerna, utforska alla hörn så att man upplever alla små ögonblick som man missar när rusar igenom det.

Skrivet av retro123:

Jo men för tillfället så vill jag ju ha DVD-skivorna då jag som sagt sitter på en mobil uppkopling, inte ens 4g..
I framtiden så vill jag dock ha spelet tillgängligt nedladdningsbart genom steam. Är det så det fungerar även om jag tex köper bioshock genom webbhallen på fysiskt media?
Bara att slå in serienummret i steamklienten och även ha det tillgängligt genom nedladdning därifrån?

Edit: någon borde ju veta?

Det använder steamworks DRM så ja du måste använda steam för att köra det, du kan sen ladda ner det hur du vill efter du petat in CD nyckeln. Spelar ingen roll om du köper det på skiva eller online.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Någon som kör Titan och lyckas få inställningarna i Nvidia Inspector att funka i spelet?

Vill ju dra på mer anti aliasing nu när jag har grafikkort som klarar det

Jag får det inte att bli nån skillnad vad jag än ställer in i Inspector, provat de flesta compatibility flags osv jag kan komma på.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]