Två olika fläcktar på prossersorkylaren?

Permalänk
Medlem

Två olika fläcktar på prossersorkylaren?

Hej
Jag tänkte skaffa en ny bättre fläckt till min processorkylare och undrar om det blir bättre eller sämre om jag sätter den jag har på baksidan av kylaren? Det blir som push-pull men den som trycker in luft kommer vara starkare en den som dra ut luft.

Om jag har orginalfläkten till chassit bakom allting(inte särskilt effektiv) kommer detta förbättra luftflödet ännu mer eller bör jag flytta den till någon annan del av chassit?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Man brukar tjäna nån enstaka grad på att köra push 'n pull. Det enklaste är ju såklart att du prövar själv för att bedöma om det är värt det.

Din andra fråga är lite luddig. Om du inte har någon fläkt som blåser ut varmluft så är mitt råd att du sätter dit en fläkt som gör det. Antingen i toppen eller bak i chassit.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Onödigt stavningrättarsinlägg raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.