Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HAgeby
Registrerad
Jun 2012

Webhallen garanti.

Hejsan, För ungefär ett halvår sen köpte jag en Antec Khuler 620 på webhallen. Det första jag märkte var att när jag skulle montera den så saknades det grejer som stod att det skulle finnas i instruktionen till hur man installerade den. Men jag tänkte att det kan väl inte ha någon skillnad på prestandan på kylaren om man använder andra skruvar? Nej, det funkade finfint. Men för ungefär en månad sen började den strula. Pumpen slutar att fungera lite då och då, den kyler inte ett skit, cpun låg på 80c när jag var inne i BIOSet. Sjukt? Men nu ska jag köpa en ny CPU (i5 3570k) och jag vill inte att den ska smälta! Så jag undrar om man på något sätt kan få en ny om man t.ex bevisar på något sett att man varit där utan kvittot bara komma dit och säga det? Inte för jag tror att det finns någon chans, men om någon vet nått sätt att få ut garantin på den utan kvittot skulle det vara jättebra Jag kan nog inte Ta med själva kylaren för att den sitter i en dator i Norrköping och just nu är jag i Stockholm. Men jag kanske kan berätta den här historian så kanske dom är snälla och ger mig en ny?

Hejsan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Du går dit utan kvitto och utan produkten och tror du ska få en ny... knappast.

Har du slarvat bort kvittot?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Apr 2008

Om det gäller garantiärende så vill nog företaget ha in den trasiga produkten först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Du får nog ta med den trasiga kylaren och ett kontoutdrag där man ser köpet så kanske det går om du är trevlig.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Tempen i bios är inte alltid korrekt vad jag läst mig till och varför tog du inte kontakt direkt då du upptäckte att det saknades grejer? Tag kontakt med företaget du köpte det och kolla om dom kan ta fram kvittot, brukar kunna gå. Men tror itne att du får en ny på rak arm utan att dom kan kolla varan innan.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gemla
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Dax:

Tempen i bios är inte alltid korrekt vad jag läst mig till och varför tog du inte kontakt direkt då du upptäckte att det saknades grejer? Tag kontakt med företaget du köpte det och kolla om dom kan ta fram kvittot, brukar kunna gå. Men tror itne att du får en ny på rak arm utan att dom kan kolla varan innan.

Jag hadde en lite defekt h80i som link kontakten var trasig på och mailade lite till dustin om detta så dom såg en bild på hur den såg ut och dom skickade mig en nytt h80i paket och bad mig slänga den gamla h80i:n. Jag frågade om dom inte ville ha in den först men fick bara svaret släng den vi skickar dig en ny.
Nu hadde jag ju kvitto och faktura mm på köpet.
Men det kallar jag service tog 24 timmar sen hadde jag en ny produkt

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HAgeby
Registrerad
Jun 2012

Ska dit imorgon, då får vi se.

Hejsan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Köpte du i fysisk butik eller via nätet? Köpte du via nätet har du fått kvitto på mejlen.
Om du köpte i butik och betalade med kort kan du ta med kortet du handlade med. Men ta med produkten också.

|M5A99X EVO|PH-TC14PE_OR|FX-8320@4,7GHz|Sapphire Radeon HD 7870 2GB@1135MHz/1250MHz|Corsair 8GB Value Select|Corsair TX 650w|CM Storm Enforcer|
I am the cheshire cabbage. Worship me!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Du tar och ber dina föräldrar att sköta detta, du verkar va helt oförmögen att hantera detta på egen hand. Tänk va mycket besvär och tid du besparar butiken om du sköter det via någon myndig.

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Du får nog sköta ett garantiärende via posten istället, då de kommer vilja ha produkten.

Men till punkten om kvitto. Beroende på hur du handlat produkten kan ditt köp finnas i deras databas, så om du slarvat bort kvittot så finns det en hög chans att det inte är någon fara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag har lyckats byta ut mitt gamla trasiga H100 utan kvitto hos webhallen, jag köpte först (för läänge sen) ett H70 som pumpen strulade på, fick byta till nytt H70 som strulade lika mycket.
Efter det gick jag byta upp mig till H100 istället som fungerade i nästan ett år innan det började strula. Självklart hade dem inte lagt in på mitt konto att jag hade bytt från H70 till H100 men han i kassan var schysst och jag fick byta till ett H100i istället.
Har fungerat klockrent än så länge iallafall!

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 | 512GB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HAgeby
Registrerad
Jun 2012

Jag har löst det, Jag kollade upp ifall man kunde se det på köphistoriken på kortet, det kunde man. Webhallen accepterade det och jag fick en ny. Från och med nu ska jag spara det fysiska kvittot på alla komponenter jag köper. Lärde mig en läxa där men som tur var så var dom så snälla på WH så jag fick en ny.

Hejsan!