Permalänk
Medlem

Byta ut chassifläktar front och topp

Jag har ett nzxt source 210h chassi, och tänker byta ut front fläkten 120mm och topp fläkten 140mm till tystare. Men frågan är vad bör man ha för varvtal på dessa fläktar? Klarar dom av att kyla tillräckligt om jag väljer typ 800-1000 varv?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

skall väl tilläggas att jag har vattenkylning till prollen så den e jag inte rädd för så mycket. Finns den nån tystare fläkt än den jag har på min radiator som är en Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

skall väl tilläggas att jag har vattenkylning till prollen så den e jag inte rädd för så mycket. Finns den nån tystare fläkt än den jag har på min radiator som är en Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm?

Finns väl alltid tystare fläktar.. men kan du inte bara sänka hastigheten lite på fläkten? Om du kopplar den till moderkortet så kan det gå med speedfan

EDIT: Du kanske menade andra fläktar till chassit som inte överröstar radiator fläktarna? Ta ett par 1000 rpm fläktar, be quiet och noctua har bra kvalite. (Du kanske kan sänka hastigheten på dem du har nu på samma sätt som jag beskrev ovan)

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.