Hur sätter man ihop vattenkylnings system

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011

Hur sätter man ihop vattenkylnings system

Tja jag har vatten kylning på cpu:n men tänkte skaffa till min två grafikkort men jag undrar hur jag ska koppla allt från vad till vad ? Tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bostadskrisköping
Registrerad
Apr 2012

Läs den klistrade guiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Går koppla hur som helst egentligen, enda du ska tänka på är att ha din res före din pump.

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Nätagg: FD Newton R3 1000w
CPU: I7 4790k | CPU-kylare: Custom Loop
MOBO: Asus Maximus VII Hero | RAM: 4x4GB Corsair Vengeance @ 1600mhz CL9
GPU: 7970
SSD: OCZ Vertex 3 Max Iops 120GB|Crucial MX100 256gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chiang Mai, Thailand
Registrerad
Jul 2006

Beror på vad du har för vattenkylning nu. Har du sluten vattenkylning, t.ex. Corsair H80 så är det inte så lätt. Tror knappast att pumpen i en H80 orkar dra 2st grafikkort heller.

Underlättar för oss om du skriver exakt vad som sitter i datorn nu, inkl. vattenkylningskomponenter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Chamezz:

Beror på vad du har för vattenkylning nu. Har du sluten vattenkylning, t.ex. Corsair H80 så är det inte så lätt. Tror knappast att pumpen i en H80 orkar dra 2st grafikkort heller.

Underlättar för oss om du skriver exakt vad som sitter i datorn nu, inkl. vattenkylningskomponenter.

Nej det är Ek men jag tänkte liksom från vad till vad så det blir bästa kylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2003

Spelar ingen roll, vattnet håller ungefär samma temperatur i hela slingan.
Enda viktiga är, som redan skrivits, att reservoaren är precis innan pumpen.

MB: Asus Maximus IV Gene-Z CPU: I5-2500K@4.5Ghz - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*4GB SSD: 256GB Samsung 840 Pro SFX: Asus Xonar Essence STX Bildskärm: BenQ XL2420T Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

http://www.coolerkit.se/shop/xspc-raystorm-d5-2992p.html
En bra början, lägg till block för varje grafikkort och två fittings till varje, i samma storlek som slangen.
Sen finns det en massa guider på Youtube. Google är din vän!

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - Corsair F120 120GB - 750GB lagring - Logitech G502 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Projekt 13 - Bygglogg WIP