Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Kylning av moderkort

Hej,

Har ett GIGABYTE GA-970A-UD3 och är helt vilse på kylning. Visst ska jag kunna fästa en fläkt på moderkortet, eller är jag helt ute och cyklar? CPU fläkt är en helt annan sak om jag har förstått det rätt, men vad heter kylare för moderkort?

OCH om jag hittar en fläkt, vilket uttag ska den in i? Jag har hittat fyra fankontakter, kan jag ta den det står CPU på?
Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skottland, Schweiz, Sverige
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Wesu events:

Hej,

Har ett GIGABYTE GA-970A-UD3 och är helt vilse på kylning. Visst ska jag kunna fästa en fläkt på moderkortet, eller är jag helt ute och cyklar? CPU fläkt är en helt annan sak om jag har förstått det rätt, men vad heter kylare för moderkort?

OCH om jag hittar en fläkt, vilket uttag ska den in i? Jag har hittat fyra fankontakter, kan jag ta den det står CPU på?
Tack på förhand!

Du ska inte behöva någon fläkt för moderkortet, det är kylt via passiv kylning, CPU kontakten är för processorns kylare, om du inte har köpt till passiv kylning för den också dvs.

|ASUS Maximus IV | Intel 2600K | H80 | ASUS STRIX DCU III GTX980TI| | OCZ ZX 1250W 80+ Gold | 1TB WD Caviar Black | Crucial M4 128GB | |SSD Samsung Basic 500GB SSD | HAF X | Samsung BD-reader | 16GB Corsair Vengence 1600MHz |