Diff Displays gör flerskärmslösningar enklare att använda

Permalänk
Medlem

finns det några som har fler än 3 skärmar?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

finns det några som har fler än 3 skärmar?

Inte vanligt för spelande men för viss kontorsverksamhet används ibland 6+ skärmar. Det är nog till detta denna programvara är riktad då vi vid spelande vill kunna se vad som händer på de andra skärmarna i vårat perifera synfält, för att då snabbt kunna reagera.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

finns det några som har fler än 3 skärmar?

jag

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Detta ska man ha när man spelar med Eyefinity. Blir nog trevligt och bra

Permalänk

Visst intressant, men ofta brukar man koda sina applikationer så att användaren tydligt ser när något användes.

Annars perfekt mjukvara att använda i battlefield 3

Annars använde jag också förr ultramoon, idag kör jag mer med VMware/remote desktop och ibland två virtuella maskiner per skärm.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Trodde ärligt att det bara var jag som var så inbiten att jag fortfarande sitter kvar med min kära winamp!!!
Gott att höra att jag inte är ensam

Då är vi tre ^^

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja något mer irriterande program blir nog svårare att hitta om man försöker arbeta.
"nej jag vill skriva nu sluta upp att göra denna skärmen mörk bara för att det kom ett nytt tweet"

Kör med 3 skärmar själv hell take a look: http://i.imgur.com/KRnfk9n.jpg

På mailen hör jag ett ping när jag får ett nytt mail, och det har en fin liten markör bredvid som visar att det är nytt.

MetroTwit så kan jag också ställa in ljud m.m om jag vill det, och det är en fin fade effect som puttar ner alla gamla tweets när ett nytt kommer.
Inte svårt att missa om man säger så..

Kommer det något nytt från dom olika RSS feedsen jag följer på utorrent så plockas det ner dirr och herregud JAG KAN SE DET!

Nej lägg ner tiden på att förbättra världen istället för något extremt onödigt som detta programmet.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det här bara på min main skärm, reducerar frameraten till 8 och skapar massiv input lag och oftast när jag redan kollar på den. Hur ska kameran vara riktad?

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Ja något mer irriterande program blir nog svårare att hitta om man försöker arbeta.
"nej jag vill skriva nu sluta upp att göra denna skärmen mörk bara för att det kom ett nytt tweet"

Kör med 3 skärmar själv hell take a look: http://i.imgur.com/KRnfk9n.jpg

På mailen hör jag ett ping när jag får ett nytt mail, och det har en fin liten markör bredvid som visar att det är nytt.

MetroTwit så kan jag också ställa in ljud m.m om jag vill det, och det är en fin fade effect som puttar ner alla gamla tweets när ett nytt kommer.
Inte svårt att missa om man säger så..

Kommer det något nytt från dom olika RSS feedsen jag följer på utorrent så plockas det ner dirr och herregud JAG KAN SE DET!

Nej lägg ner tiden på att förbättra världen istället för något extremt onödigt som detta programmet.

Jo, kan det handla om nyhetstorka, känns inte som något litet program som tillhör növändigheterna precis. Att det får en plats på förstasidan vet jag inte hur man ska tolka förutom att redaktörerna kanske kände att det kändes tomt där. Föredrar dock intressanta relevanta nyheter istället för en nyhet om ett simpelt program. Visst vore det en stor uppdatering av photoshop eller liknande så visst, men vad är detta? Hoppas detta inte stakar ut framtiden för swec utan var en liten miss.

Permalänk
Avstängd

Display fusion pro är ett alternativ som jag själv kör. Kör en nyhet på den också nästa gång den uppdateras som händer relativt ofta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Men om han kommer in i din bild så ser han antagligen dig med, och om du inte är beredd så vinner han. Så det tappar hela syftet

närå inte om man är pro

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Har haft lite olika setuper med lite olika användsområden och program och klart som fan det är sjukt användbart för vissa medans jag kan förstå de som använder en typ av program som gör detta ointressant, det handlar helt enkelt om vad du håller på med på din dator.

För min egen del har jag tidigare haft rätt många stora skärmar och blev ofta då trött i ögona. Nu bytte jag till bara en halvstor skärm 24" och känner mig nästan aldrig trött i ögona längre och dessutom så försöker jag göra en sak i taget istället för massa saker kort samtidigt för att effektivisera men det, som sagt, passar ju helt enkelt på vad man gör samt vad man vill göra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av BergEr:

Låter jävligt jobbigt, kan dock se fördelar till folk som är ovana med flera skärmar.
När folk lånar min dator brukar de tappa bort muspekare och ha svårt att hitta vart saker händer (kör två skärmar med fasta positioner för vart fönster öppnas).

Vad använder du för mjukvara till det?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Vad använder du för mjukvara till det?

Ultramon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.